Po Dolini smrti se je vozila črna prikazen, v podobi dobro zamaskiranega novega SLK-ja, opremljenega z novo stekleno streho. Foto: Daimler
Po Dolini smrti se je vozila črna prikazen, v podobi dobro zamaskiranega novega SLK-ja, opremljenega z novo stekleno streho. Foto: Daimler
Mercedes-Benz SLK Sky
S pomočjo elektrike je mogoče spremeniti raven prosojnosti nove strehe, uradno poimenovane »magic sky control«. Foto: Daimler

Nova tehnologija zagotavlja možnost učinkovitega senčenja potniške kabine brez mehanskih zastorov. Prosojnost steklene strehe se namreč spreminja s pomočjo elektrike, ki vpliva na obnašanje delcev, ujetih v polnilo večplastne strehe. Ko voznik s pritiskom na stikalo aktivira električno napetost v strehi, se vsi delci v polnilu enakomerno poravnajo glede na električna pola in steklo prepušča maksimalno količino svetlobe. Ko napetosti ni več, pa se delci porazdelijo poljubno in stekleno streho učinkovito zasenčijo. V takšnem stanju streha prepušča bistveno manj svetlobe, še uspešneje prestreže UV-žarke in poskrbi celo za boljšo toplotno izolacijo kot klasična streha.

Mercedes-Benzovi inženirji so tehnologijo preizkušali tudi v skrajnih vremenskih pogojih, na primer na severu Evrope pri minus 30 stopinj Celzija, in v Dolini smrti v ZDA pri plus 50 stopinj Celzija.

Po Dolini smrti se je tako vozila nenavadna črna prikazen, saj so avtomobil, ki na trg prihaja šele prihodnje leto, temeljito zamaskirali, da ne bi izdali vseh njegovih oblikovnih posebnosti. Dodatna zunanja embalaža in prekrite notranje podrobnosti pa niso vplivale na rezultate preizkušanja nove strehe »magic sky control«. Meritve so pokazale, da nova streha v primerjavi s klasično zeleno zatemnjeno streho zniža notranjo temperaturo posameznih izpostavljenih delov tudi za 10 stopinj, kljub zunanjim temperaturam nad 50 stopinj Celzija.

Še bolj jasno pa učinkovitost dokazujejo meritve z napravo, ki meri izpostavljenost posameznih predmetov in potnikov glede na moč sonca. Pri spuščeni strehi so vrednosti poskočile do 1100 vatov na kvadratni meter, prosojna steklena streha je vrednost znižala na 200 vatov, zatemnjena pa le še na 40 vatov. S takšnim učinkovitim prestrezanjem moči sonca je raven udobja potnikov bistveno višja, manj dela ima pa tudi klimatska naprava, kar posledično vpliva na porabo goriva in nižjo raven izpustov ogljikovega dioksida.

Pri Mercedes-Benzu zagotavljajo, da bo streha »magic sky control« kot dodatna oprema na voljo že ob predstavitvi novega SLK-ja prihodnje leto in da njena cena ne bo presegala 2000 evrov.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Daimler