Ne le, da je večina pesmi na vrhu glasbenih lestvic prežeta s sporočili o seksualnih razmerjih, pesmi o seksu se tudi bolje prodajajo od drugih pesmi. Kar potrjuje že zdravorazumsko razmišljanje, so zdaj dokazali psihologi, ki so na državni univerzi v Albanyju v zvezni državi New York preučili besedila popularnih pesmi in dokazali navedeni trditvi.
Presenetljivejši del omenjene študije pa je tisti, ki razkriva razlike med žanri, pišejo pri New York Timesu. Avtorja študije Dawn R. Hobbs in Gordon G. Gallup jr. sta namreč odkrila velika razhajanja med "reproduktivnimi sporočili" v countryju v primerjavi s popom in R & B-jem.
Country za dolge zveze, pop za eno noč
Countryuspešnice nosijo sporočila o dolgoročni zavezanosti zakonu, starševstvu, razhodom in prisegam zvestobe, najpogostejše tri tematike na poplestvicah pa so spolna privlačnost izvajalca, promiskuitetno obnašanje in seks za eno noč. Podobno je pri R & B-ju, kjer je poleg privlačnosti izvajalca pesmi izpostavljeno njegovo ali njeno bogastvo v odnosu do iskanja partnerja in opisovanje erotičnih aktov. Če povzamemo, izvajalci countryja pojejo o zrelejših odraslih razmerjih, pop in R & B pa se posvečata bolj iskanju partnerja za eno noč.
Kot zanimivost pri New York Timesu iz študije povzemajo še to, da so avtorji analizirali 174 pesmi, ki so prišle med prvih deset na lestvicah v letu 2009, in odkrili, da jih ima kar 92 odstotkov eno ali več tem z dolgega seznama 19 kategorij sporočil, povezanih z razvojno biologijo, od opisovanja genitalij do osvajanja potencialnih partnerjev.
Ko gre za zgodovinski pogled, sta avtorja študije ugotovila, da se sporočilnost v countryju in popu ni kaj dosti spremenila, od nekdaj (ppregledala sta 60 let nazaj z 10-letnimi razmiki) sta bili glavni temi osvajanje in iskanje partnerjev, v R & B-ju pa so se takšna sporočila v zadnjih 20 letih zelo okrepila. Tudi nasploh so besedila hiphopa in R & B-ja bolj obarvana s seksom in spolnimi razmerji.
Avtorja sta našla tudi neposredno povezavo med številom referenc na seks v določeni pesmi in njenim uspehom na Billboardovih lestvicah. Študijo sta objavila v novi številki strokovne revije Evolutionary Psychology.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje