Obe po stažu in repertoarju izpolnjujeta standarde domačih odrov. A ustavi se pri občinstvu.
Zgornje vrstice se nanašajo na domači pevki Katjo Koren in Mayo. Prepoznani in cenjeni v svojih krogih, a kot smo lahko spoznali na njunih promocijskih koncertih, ki sta jih priredili v razmiku 13 dni, sta soočeni s podobno težavo - pridobivanjem koncertnega občinstva. Izvajalki različnih ozadij poleg glasbenih odrov združujeta prijateljstvo in medsebojna podpora. Obe lahko svojo glasbo izvedeta v živo na odru. Zaradi tega nista unikum v slovenskem glasbenem prostoru, ampak sta primer izvajalk, ki a) gradita glasbeno pot na dolgo progo, b) prodirata, a dokončno (še) ne prodreta.
- Katjo Koren in
- Mayo.
Katja danes sodi med bolj prepoznavne pevce in pevke, ki so sodelovali tekmovanju Bitka talentov, ki je potekala pod okriljem oddaje Spet doma leta 2004.
Maya je začela svojo glasbeno pot že v zgodnji mladosti. Prvi glasbeni projekt je nastal v sodelovanju z Vanjo Vregom, članom zasedbe Garbage Enemy. Že takrat so pripravili material, ki naj bi bil na njenem debitantskem albumu, a čas za izdajo prvenca ni dozorel. Luč sveta je ugledala le pesem Sexy Music. Konec leta 2001 je izdala prvenec Taka kot sm, ki je nastal v sodelovanju z Janijem Hacetom in Iztokom Turkom. Lani pa je sledil še drugi studijski album Čas za nas.
Tako podobni, a tako različni
Njuni poti sta ju letos vodili v klub sredi prestolnice, ki se šele uveljavlja kot koncertno prizorišče, Cirkus. Maya je na svojem promocijskem koncertu (že drugem, pred njim ga je imela v Centru urbane kulture Kinu Šiška) predstavljala svoj drugi album Čas za nas. Katja se je prvič povzpela do glavnega mikrofona, in sicer 6. marca z namenom predstavitve albuma Veš, kaj mislim?.
Promocijski koncert št. 1: Maya
Prva je na oder Cirkusa konec februarja stopila Maya, in sicer na isti dan, ko se je na drugem delu Ljubljane mudil član Wu Tang Clana GZA. Koncert, ki je bil napovedan za 20. uro (še s predstavitvijo videospota), se je začel nekaj čez 22. uro. Maya je zbrane pričakala z desetčlansko zasedbo, med katero so se znašli Žiga Kožar (bobni), Robert Jukič (baskitara), Blaž Korez (tolkala), David Jarh (trobenta, krilnica), Igor Vičentić (Rhodes, klaviature), Tonč Feinig (Hammond orgle, Rhodes, klaviature) in Teo Collori (kitara). V ozadju pa so spremljevalne vokale pele Ana Bezjak, Karin Zemljič in Katja Koren.
"Imamo nekaj težav s 'soundom', ampak bomo popravili. Prosim za malo podpore," je bil prvi Mayin nagovor do polovice polnega parterja pod odrom. S poki in občasnimi neprijetnimi zvoki, ki so se na začetku širili po prostoru ob Mayinih skladbah, ni bilo začutiti tiste kemije, ki se običajno razvije med glasbenikom in občinstvom. Zvok se je popravljal, njene stare uspešnice, kot je na primer Letela bom, je spravil do plesa njene oboževalce in konglomerat različnih glasbenih stilov, od soula do acid jazza, elektronike in hip hopa, se je dobri dve uri širil po zasanjanem Cirkusu.
Promocijski koncert št. 2: Katja Koren
13 dni po tem, ko je Katja stala Mayi za hrbtom, se je slika spremenila. Maya je odšla med občinstvo, Katja pred njega. Za zbrane - ki so prišli v podobnem številu kot na Mayin koncert - je predstavila njen avtorski projekt, za katerega je napisala skoraj vsa besedila. Na oder se je povzpela okoli 22. ure (koncert je bil napovedan za 21. uro) skupaj s kitaristom Teom Collorijem, basistom Tadejem Kamplom, bobnarjem Žigo Kožarjem in klaviaturistom Markom Črnčem.
"Končno sem jaz prišla do besede," je s svojim štajerskim naglasom zapolnjevala čas med svojimi skladbami. V ozadju ji je pri popevkarskih skladbah ljubezenske tematike spremljevalne vokale prepevala kar posneta matrica. Večino časa. Ana Bezjak, Karin Zemljič in Aleksandra Čermelj so se Katji pridružile le pri skladbi Nasmej se. Precej akustično zastavljen koncert sta popestrila Gregor Kozar in Tomaž Gajšt iz skupine Brass Emergency na trobilih in marsikateri obiskovalec je ob tem komentiral, kakšna škoda je, da sta zvok nadgrajevala le ob eni skladbi. V nekaj več kot uri je pevka predstavila vse svoje skladbe s prvenca. Džez, ki se spogleduje s popom in obratno, ni glasba, ki sede v uho po prvem poslušanju, ampak sčasoma pride v podzavest. In se po koncu - podobno kot Maya - družila s svojimi znanci iz občinstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje