Če se bo Michael Gracey odločil posneti nadaljevanje filma Največji šovmen, lahko to brez težav stori tudi brez glavnega igralca Hugha Jackmana, ki bi ga po včerajšnjem drugem koncertu v puljski areni zlahka nadomestil Robbie Williams. Ravno pravi odmerek samozavesti, neverjetne energije, samozagledanosti, a tudi samokritičnosti je koncert enega največjih zvezdnikov popularne glasbe dvignil na popolnoma novo raven.
Williams je v Pulju opravil dva z naskokom najmanjša koncerta svoje jubilejne turneje XXV, na kateri izvaja svoje največje uspešnice in skladbe, ki so ga skozi dolgoletno kariero najbolj zaznamovale. Pred eno najlepših kulis v Evropi si je zares želel nastopiti, po neuradnih informacijah naj bi celo znižal svoj sicer bajni honorar, da bi se organizatorjem sploh izplačalo gostiti zvezdo njegovega kova. Puljsko prizorišče je namreč eno redkih svoje vrste, ki poleg kulturnih prireditev dovoljuje tudi nastope popularnih izvajalcev. "Vest" o tem so med največje zvezdnike svetovne glasbe leta 2019 ponesli Foo Fighters, avgusta pa arena pričakuje še eno zasedbo samega glasbenega vrha, Imagine Dragons.
Najdražji džintonik v življenju
Williamsu je dvakrat brez težav uspelo razprodati koncertne vstopnice, čeprav so bile zaradi zelo omejenega števila nekoliko dražje. Kljub nezanemarljivi ceni je dva zaporedna junijska večera na šov 49-letnika romalo tudi ogromno število Slovencev, po nekaterih podatkih je bila kar polovica vseh vstopnic prodana v deželo na sončni strani Alp. Nepregledno dolge kolone so se pred amfiteatrom vile že dobro uro pred odprtjem vrat. Tisti, ki so se kdaj že udeležili koncerta v Pulju, so se dobro zavedali, da se najboljša mesta na prizorišču zapolnijo neverjetno hitro.
Že pred nastopom predskupine so bile tribune skoraj popolnoma polne, parter pa je bil priča eni največjih napak istrskega prizorišča, ki jo imajo denimo tudi ljubljanske Križanke.
Zaradi zgolj enega vhoda na parter je bila množica nagnetena na levi strani odra, medtem ko je bilo na desni še veliko prostora. Če se pošalim, Rimljani pač niso mogli predvidevati, da bo dve tisočletji pozneje v amfiteatru namesto gladiatorjev nastopal Robbie Williams.
Zvezdniški gost je v kombinaciji z začetkom glavne turistične sezone poskrbel tudi za nekaj nejevolje glede cene osvežitev na koncertu. Britanski gost je družini po tem, ko se je vrnil z naročjem polnih kozarcev, povedal: "Draga, to je najdražji džintonik, ki sem ti ga kupil v življenju, upam, da se ne spotaknem. Presneto, skoraj sem prodal ledvico."
"Robbie Fuc***g Williams"
Pred spektaklom je občinstvo skušala ogreti zasedba Lufthaus, novejši Williamsov projekt elektronske glasbe. Nekako se je zdelo, kot da Tim Metcalfe in Flynn Francis (Williams seveda ni ogreval občinstva samemu sebi) ne "sedeta" puljskemu občinstvu. Sicer so nekateri v elektronskih ritmih in posnetih Williamsovih vokalih uživali, a je razkorak med slogom glasbe, ki so ga prišli poslušat obiskovalci, in slogom zasedbe Lufthaus pač prevelik. Glavne točke koncertov svoje predskupine z razlogom iščejo v enakem ali vsaj podobnem žanru svojemu. Občinstvo je samoiniciativno sodelovalo zgolj proti koncu koncerta, ko je med stenami arene donela priredba skladbe Sweet Dreams (Eurythmics, 1983).
Na areno je padel mrak, vse je bilo pripravljeno na še drugi spektakularni koncert v dveh dneh. Hey Wow Yeah Yeah in Let Me Entertain You (zdaj že tradicionalno eksploziven uvod v Williamsove koncerte) sta pregnala še zadnje galebe, ki so krožili nad prizoriščem, občinstvo pa je prvič popolnoma ponorelo. "Jaz sem je**ni Robbie Williams," je občinstvo v svojem slogu pozdravil zvezdnik.
Z uvodom je Williams občinstvu obljubil zabavo, in če je kdo bil tistega večera sposoben obljubljeno izpolniti, je bil to karizmatični pevec. "Namesto da vam razlagam, kaj je zabava, naj vam pokažem," je povedal Robbie in nadaljeval s skladbo Land of 1000 dancers. Skupino, ki je že odigrala uvodne takte skladbe, je ustavil, da si je lahko vzel nekaj sape. Drugi koncert v dveh dneh mu je sploh v uvodu vzel nekaj glasu, a je bilo vse pozabljeno, ko je zvezdnik dobro ogrel glasilke: "Ta skladba me vedno zdela, to so posledice dolgega covida, nisem tako star, vi pi*duni."
Prva izmed številnih solz
Med tretjo skladbo večera se je pevec prvič podal med najbolj goreče privržence v prvi vrsti, ki so se nekaj ur pred koncertom kot stampedo zapodili proti pregradam, takoj po tem, ko so redarji odstranili varnostni trak. Navdušenje največjih oboževalcev so lahko slišali vsi na prizorišču, saj je krik ene izmed oboževalk ujel Williamsov mikrofon, tik preden so ga tonski mojstri popolnoma utišali: "Tako preizkusim, kakšno občinstvo imamo na koncertu. Jutri bomo vsi imeli covid. Sicer ga trenutno nimam, a sem prehlajen. Če bo kdo v prihodnjih dneh smrkal, boste vedeli, da sem kriv jaz." Po prvem bližnjem srečanju z občinstvom je WIlliams potarnal o tem, kako se njegovi nastopi razlikujejo od tistih, ko je bil nekoliko mlajši: "Včasih so z mene trgali oblačila, zdaj pa mi je nekdo med vami pregledal hrbet, drugi mi je izmeril vročino, tebe pa sem tako rekoč prisilil, da me primeš za zadnjico. Ta zadnja je bila zame."
Med skladbo Come Undone je občinstvo prvič dobilo priložnost, da soglasno zapoje brez glasbenikov na odru, to so zagrabili z obema rokama. Čustvena pesem je prevzela tudi zvezdo večera, a ne zadnjič: "Zelo sem sproščen, hvala, ker ste prišli."
Turbulentna devetdeseta
"Veste kaj o mojem življenju? Gremo v devetdeseta," je Williams napovedal "dokumentarec" njegove turbulentne kariere, ki sta jo zaznamovala predvsem alkohol in kokain. Govoril je o nenadni slavi s skupino Take That, za sogovornika pa je izbral Romea, ki si je tistega večera nič hudega sluteč nadel bleščeč klobuk, in prav zaradi tega ga je zvezdnik izbral med množico.
"Vsi mislijo, da so me v skupini imeli radi, prav nasprotno. Menili so, da sem len in nadležen. Čez nekaj časa sem bil vse bolj jezen, saj je pri vsaki skladbi vlogo glavnega pevca prevzel Gary Barlow. No, pri tej skladbi sem glavno vlogo prevzel jaz." Sledila je skladba Could It Be Magic, ki jo je pevec hitro prekinil: "Nihče ni prišel poslušat tega, imam prav?"
Popotovanje po svoji preteklosti je Williams nadaljeval z zgodbo o kršenju pravil. "S slavo so prišle prve težave, toliko je bilo pravil. Jaz pa sem rojen, da pravila kršim. Po štirih albumih smo postali tako slavni, da me niso več mogli vreči iz skupine, zato sem prekršil vsa pravila. Z vinom in vrečko kokaina sem se odpravil na festival Glastonbury in tam spoznal to skupino," je priredbo ene največjih uspešnic skupine Oasis, Don't Look Back In Anger, napovedal 49-letnik.
Zaradi vse večjih težav so Williamsa nazadnje vrgli iz skupine, jezni pevec pa je spomnil, da ga pred dvanajstimi leti niso niti povabili na ponovno združitev, nasmehnil se je in občinstvu povedal, da jim čestita, ker jim je uspelo v enem dnevu prodati 250 tisoč vstopnic, medtem pa se je s sredincem popraskal po očesu.
Oboževalcem pokazal, da je iz krvi in mesa
Turneja, ki zaznamuje bogato Williamsovo kariero, je v sklepnem delu pred bisom postala zelo čustvena. Arogantno persono zvezdnika na odru je zamenjal Robbie iz soseščine. Pred puljskim občinstvom je naenkrat stal čisto običajen človek, z demoni preteklosti, ki lahko morijo vsakega izmed nas. Prav zaradi tega se je občinstvo v amfiteatru z njim tako poistovetilo.
" V življenju sem imel dve pravili. Nikoli se ne bom poročil in nikoli ne bom imel otrok. Poročen sem 17 let in imam štiri otroke, toliko o tem. Vse življenje sem bežal pred odgovornostjo, a bi moral storiti prav nasprotno," je iskreno povedal.
"Leta 1992 smo s Take That postali izjemno slavni, torej sem v vaših življenjih tako ali drugače že 31 let. Prihodnje leto bom star 50 let, dolgo sem potreboval, da se dobro počutim v lastni koži. Še vedno se učim. Rodil sem se z negativnim glasom v glavi, ki mi je govoril, da sem manjvredem, da sem nesposoben in grd. Ta glas je s slavo postajal vse glasnejši, na odru sem bil popolnoma druga oseba, kot sem bil v zasebnem življenju. Ta glas sem dolgo utapljal v mamilih in alkoholu, večkrat pa sem pomislil tudi, da bi ga zavedno utišal tako, da se odstranim s planeta. Postal sem depresivni odvisnik, ki ga je bilo na smrt strah socialnih stikov, bil sem razvalina, čeprav sem v življenju dobil takšno darilo v obliki slave. Dve stvari sta me obvarovali pred najhujšim, moja žena Ayda in vi, ki pojete, plešete in se smejite na mojih koncertih. Velikokrat se ure pred koncertom usedem in gledam prazne sedeže in sem srečen, da vas imam. V mojem imenu in imenu svoje družine ... hvala, da me varujete." Williamsu so se orosile oči, na obraz pa se mu je razlegel rahel, a najbolj iskren nasmešek tega večera.
Bis je postregel z največjimi uspešnicami, med katerimi je občinstvo prepevalo na vse grlo. Skladbo She's The One je pevec namenil oboževalki, ki mu sledi že vse od koncerta v Las Vegasu, ogledala pa si bo tudi nastop v Atenah. Težko pričakovana pesem Angels je poskrbela za neverjetno kuliso v amfiteatru, občinstvo je prepevalo na ves glas, za poslastico pa je pevec občinstvo nagradil še enkrat, ko so že vsi člani zasedbe zapustili obiskovalce: a capella venčka šestih uspešnic Williamsa in množice.
Lahko ga ljubite, lahko ga sovražite, a nesporno dejstvo je, da je Williams ikona popularne glasbe, in to z dobrim razlogom. Neverjetna samozavest, ki včasih presega meje dobrega okusa, je tisto, kar ga je oblikovalo v neverjetnega performerja. Williamsova energija na odru v kombinaciji z odlično skupino, neverjetnimi spremljevalnimi vokalistkami (vsaka izmed treh bi si glede na vokalne sposobnosti zaslužila tudi lasten koncert) in plesalkami je šova v Pulju naredila zares čarobna. Njegov koncert naj bo na seznamu želja tudi tistih, ki si takrat, ko se na radijskih valovih vrtijo njegove skladbe, mašijo ušesa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje