A tokrat je bilo nekaj drugače (in ne mislimo na Plečnikov ponos brez strehe). Že res, da so ga znova pričakale nabito polne Križanke, toda Gramatik je z albumoma Age of Reason in Epigram prišel pred drugačno občinstvo. Ko je pred dvema letoma najprej v rekordno hitrem času za slovenske razmere razprodal veliko dvorano Kina Šiške in pozneje še Križanke, se je v njih zgodila ravno pravšnja sinergija.
Sinoči pa je kralj "samplanja" (kot ga imenujejo številni) pripravil za dobri dve uri vibracij "feel good", spregovoril bistveno več besed med nagovori kot ob zadnjem obisku, a vmes tudi izgubljal del občinstva, ki se je zatekalo v preddverje.
A da ne bo pomote - producenta, ki je našel ustvarjalno zatočišče v New Yorku, so pričakale nabito polne Križanke. Nekateri izmed njih so se s postankom v Križankah lahko že drugič v dveh tednih prepustili njegovi elektronski lekciji. Ogrodje je tako ostalo podobno njegovemu setu iz Exita, kjer je v nedeljo ob petih zjutraj nastopil na glavnem odru. Vendar njegov pečat ustvarja poostren čut za podrobnosti.
Moč Gramatika temelji na eksperimentalni ostrini, s katero se producent uspešno brani pred preverjenimi EDM-okvirji. Vse skupaj začini njegov čut do hiphopa. Najmočnejši je, ko temu doda še element soula in v živo odigranih inštrumentov, kot se je izkazalo tudi sinoči. Temelje je postavil prihod domačega kitarskega virtuoza Tea Collorija, ki se je Gramatiku pridružil ob skladbi Drink Is Called Rakija.
Do trenutka, ko so se iz zvočnikov oglasili kitarski riffi skladbe Torture, ki je pristala na Gramatikovi plošči Age of Reason, so se obiskovalci znebili klasične slovenske zadržanosti na koncertih. Svoje je na kitari dodal Gramatikov redni spremljevalec na turneji Andrew Block, ki je ob producentu nadgrajeval sample cel večer. Po drugi strani so padali tudi s funkom oplemeniteni ritmi, ko je na plan privabljal skladbe, ki so sad njegovega dela v projektu Grizmatik (gre za stranski projekt, ki ga soustvarja s producentom Grizem). Med njimi je treba omeniti The Anthem.
Križanke z željo po dodatku
Skupni imenovalec prvega dela nastopa je vse bolj postajala plesna glasba - na račun skladb Expect Us in Hit That Jive. Toda Križanke so še najbolj oživele, ko so zaslišale delčke Mobyjeve skladbe Honey, ki jih je Gramatik vključil v svojo skladbo Corporate Demons.
A šele prihod Mateja Kuželja na saksofonu ob skladbi Cherry Bopper je naznanil na svoj način drugi del koncerta, ko je Gramatik mimo skladb Pardon My Franch in Bluestep prikrmaril še do ene dobro znane skladbe slovenskemu občinstvu Brave Man (le da brez spremljave Eskobarsov v živo). "Vsi lučke, vžigalnike. Kje so," je animiral občinstvo producent. To so bile tudi prelomne minute, ko so okoli polnoči Križanke postale še malo bolj prostorne.
Zadnje dejanje, kjer je Gramatik močno zavil v smer dubstepa (vključil je celo Skrillexovo skladbo Ragga Bomb), je vodilo mimo skladb Control Room Before You, Illusion of Choice in močno pričakovane pri občinstvu Native Son in tudi spodbudilo občinstvo, da so si želeli še daljši podaljšek in jih ni zmotilo niti to, da se je večer prelevil v zgodnje ponedeljkovo jutro. "Hvala, Slovenija, ker ste prišli žurat v nedeljo zvečer," je svoje sledilce pozdravil Gramatik in se s skladbo Walk of Currents počasi sprehodil do konca.
V stranskih vlogah Blaž in Matter
Večer ambientalnih beatov, pomešanih s chillout eksperimentalnim hiphopom in post dubstepom so se začeli z izolskim producentom Blažem. Okrepljen s spremljavo na violončelu in kitari, je ponudil zaokroženo celoto, ki je temeljila predvsem na albumih The b Of (oz. b) in Don't Listen To This. Manjkal pa ni niti njegov zadnji singel Bee.
A pod zavetjem Križank se je sinoči odvil še en koncert znotraj koncerta. V glavni vlogi pa so bili Matter ali natančneje Dario Nožič Serini (Dacho) in Matej Tunja (Tunja) ter producent Luka Lah (Levanael). "Flow k Pacifik, znan mistik. To, kar slišiš, beat fisting. Barbara Streisand, VHS, Bundesliga, zapravli keš. Pimpin Piaf, gastarbeiter, Ljubljana München k Pink Panter," je z interpretacijo poetike zasedbe začel Dacho.
Kamniške posebneže je širša javnost spoznala predvsem na račun skladbe Meduze, ki je postala spletna uspešnica. Toda to ni zdaleč vse, kar so člani skupine predstavili na prvencu Amphibios, ki je tudi tvoril ogrodje njihovega sinočnjega nastopa. V dobrih 45 minutah so odrecitirali svojo različico triphopa, kjer je miselni tok pogosto tako nerazumljiv, da je že nalezljiv. "Michelangelo za fragolo. Kamen in kamen zamenam za Babilon. Z rame v jame skočm v stiropor. Zate pa zame, stopm v Dizeldorf," če za primer samo izločimo del skladbe Dizeldorf.
Kot posebna gostja se jim je na odru ob skladbi Anakonda pridružila Kukla (članica skupine Napravi mi dete in tudi režiserka videospota za singel Meduze). A poleg vsestranske umetnice so se na albumu kot posebni gostje pojavili tudi Your Gay Thoughts pri skladbi 1000 kristalov, ki so jo Matter izvedli sami.
Matter so se sinoči pokazali kot posebneži v pozitivnem pomenu besede. So fantomi, ki so od spletnega fenomena prišli do nastopa v Križankah pred Gramatikom v relativno kratkem času. "Mi smo ti marketinški guruji," so o svoji precej nekonvencionalni poti do prepoznavnosti (vsaj za slovenske razmere) dejali fantje v smehu in poudarili: "Še vedno nam je najbolj pomembno, da se na odru zabavamo."
Dokler je pristno, ni skrbi. Le poglejte Gramatika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje