Queeni so leta 1982 izdali album Hot Space, po turneji pa so se odločili, da si vzamejo premor. V tem obdobju je kitarist Brian May z Eddiejem Van Halenom in drugimi glasbeniki združil moči in z njimi ustvarjal pod imenom Star Fleet Project. Roger Taylor in Freddie Mercury sta medtem začela delati na svojih albumih – bobnar se je lotil drugega albuma Strange Frontier, pevec pa svojega edinega soloalbuma Mr. Bad Guy.
Avgusta 1983 se je legendarna britanska rockovska skupina, v kateri je bil tudi basist John Deacon, znova zbrala in začela delati svoj 11. studijski album. Snemanje se je začelo v Los Angelesu – to je edini primer, da je zasedba snemala v Združenih državah Amerike – nadaljevalo se je v münchenskem studiu in končalo v Veliki Britaniji.
Kmalu po koncu ustvarjalnega procesa januarja pa so devet pesmi, zbranih pod imenom The Works, 27. februarja tudi poslali v svet. Naslov izhaja iz komentarja, ki ga je Taylor dal ob začetku snemanja – "Let's give them the works!". Na njem se je po prevladovanju sintesajzerja na prejšnjem albumu, vrnil rockovski zvok Maya in Taylorja, a na zahtevo Mercuryja s pridihom retrofuturistične elektronske glasbe zgodnjih 80. let ter newyorške funkscene, ki je takrat zanimala Deacona.
Prvič so svoje delo mednarodno izdali pri založbi EMI Records in posledično njeni ameriški podružnici Capitol Records. Predtem so namreč razveljavili pogodbo z založbo Elektro, ki jo do takrat skrbela za ameriški, kanadski, avstralski in japonski trg.
V času snemanja jim je sicer njihov menedžer Jim Beach ponudil priložnost, da skladajo glasbeno podlago za film The Hotel New Hampshire, ki je bil posnet po noveli Johna Irvinga. Ker so kmalu ugotovili, da več časa namenijo temu kot pa ustvarjanju albuma, je projekt padel v vodo. Na nov album The Works se je uvrstila samo ena skladba, napisana za film – Keep Passing the Open Windows.
Že novembra 1983 so sicer uspešnico Radio Ga Ga, ki jo je napisal Taylor – navdihnil ga je njegov triletni sin, ki je rekel: "Radio ca ca – določili za prvi singel z albuma, ki bo razkrit svetu. Poleg te pesmi so največ elektronike uporabili še pri pesmi Machines (or Back to Humans).
Skladbo I Want to Break Free je napisal basist Deacon, Taylor pa je dal idejo za ikonično videoupodobitev, ki je pravzaprav parodija britanske limonade Coronation Street. Po negativnem odzivu v ZDA na glasbeni video se je skupina odločila, da tam dalj časa ne bo koncertirala. Čeprav so tako izgubili pri prodaji na ameriškem trgu, pa je bila ta veliko boljša drugod po svetu, posebej v Evropi.
Pesem Tear It Up je bil Mayev poskus, da obudi star zvok Queenov, v njej je mogoče slišati delčke uvoda v skladbo Liar z debitantskega albuma leta 1973, obenem pa ima podobna tolkala kot legendarna We Will Rock You. Is This the World We Created ...? je nastala po tem, ko sta May in Mercury na televiziji videla novice o revščini v Afriki.
Čeprav se album ni zavihtel prvo mesto britanske lestvice albumov, je na njej preživel 94 tednov, kar je najdlje za studijski album skupine Queen. Na ameriški lestvici Billboard 200 je dosegel 23. mesto.
Med turnejo je videz odra navdihnil del nemega znanstvenofantastičnega filma Metropolis režiserja Fritza Langa. Ker si je pred nastopi Mercury poškodoval koleno, se je težje premikal po kompleksni razporeditvi stopnic. V Hannovru je po stopnicah tudi padel.
V okviru promocije albuma so načrtovali tudi 12 koncertov v Južni Afriki. Zaradi apartheida so jih Združeni narodi prosili, da državo bojkotirajo, tudi združenje britanskih glasbenikov je svojim članom prepovedovalo, da bi nastopali v Sun Cityju. Kljub kontroverznosti so nastopili, vseeno pa je bilo nekaj nastopov odpovedanih, ker je po treh dneh pevec izgubil glas. Leta 1985 so nastopali tudi na znamenitem festivalu Rock in Rio.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje