Izvirni Goat Mug ... Foto: Goat Mug
Izvirni Goat Mug ... Foto: Goat Mug
... in kitajska kopija. Foto: Desnahemisfera


"Naš prvi ponaredek direktno iz Kitajske ... ne boste verjeli, pred originalom," so zapisali v oblikovalskem studiu Desnahemisfera ob "obremenilni" fotografiji ponaredka.

Naj spomnimo: prenosljiva skodelica za kavo v obliki kozjega roga, ki jo je za podjetje Equa oblikovala ekipa studia Desnahemisfera, je na najslavnejši platformi za množično financiranje startala s skromnim ciljem 25.000 zbranih dolarjev. Nazadnje je Goat Mug zbral kar 458.071 dolarjev, skodelico, ki si je nemudoma prislužila oznako ultimativnega hipsterskega pripomočka, pa je podprlo 10.617 podpornikov z vsega sveta.

100-odstotna vodotesna skodelica brez škodljivega BPA-ja, opremljena z usnjenim držalom, ki se lahko spremeni v podstavek, bi morala priti na trg v teh dneh (datum sicer nenehno premikajo že od marca dalje), a že pred uradnim lansiranjem so se na Kitajskem pojavili ponaredki.

In čeprav slovenskim avtorjem po eni strani godi, da je izdelek tako prepoznaven, da jih že kopirajo, pa nikakor niso navdušeni, da ponarejevalci svoje Goat Muge reklamirajo s slovenskim propagandnim materialom, ob tem pa je njihov izdelek še precej manj kakovosten od originala (usnjeni del so denimo zamenjali kar s plastiko, drugačni so tudi proporci itd.).

Kar pa Kitajcev ne ovira, da ne bi postavili visoke cene - če ste na Kickstarterju za skodelico v prednaročilu plačali od 16 do 20 evrov, so bile kitajske cene za odtenek višje. Kar je presenetljivo.

Problematična zakonodaja
Azijski trg je sicer poln ponaredkov, kdo stoji za posamezno kopijo, pa je težko odkriti. Tudi ekipa Goat Muga storilca še išče, kaj dosti proti njemu pa zaradi različnih zakonodaj težko stori.

Goat Mug je za zdaj drugi najuspešnejši slovenski projekt na Kickstarterju. Pred njimi je le projekt pametnega kolesa Flykly, ki je lani zbral 700.000 dolarjev. Zanimiv je tudi pogled na tabelo, od kod prihaja največ prednaročil za Goat Mug - kar 54 odstotkov kupcev prihaja iz ZDA, sledijo Evropa (18 odstotkov), Azija (13 odstotkov), Kanada (8 odstotkov) in Avstralija (5 odstotkov).