Hiphop plesalka, ki je dve leti tudi koreografinja, je za prvenstvo v Kopru sama ustvarila koreografijo, pravi pa, da si življenja brez plesa ne predstavlja. Foto: Osebni arhiv Urške Rubin
Hiphop plesalka, ki je dve leti tudi koreografinja, je za prvenstvo v Kopru sama ustvarila koreografijo, pravi pa, da si življenja brez plesa ne predstavlja. Foto: Osebni arhiv Urške Rubin
Urška Rubin
Urška meni, da je pri nas težko živeti le od plesa. Foto: Osebni arhiv Urške Rubin

Zase vem, da ne pridem na oder zato, da bi dosegla čim boljše mesto, ampak zato, da naredim šov. Seveda je tudi sama koreografija pomembna, ampak bistvo vsega je to, da plesalec uživa, in ples je šport, ki izstopa prav po tem.

Zakaj Urška pleše?
Urška Rubin
Kaj Urški pomeni ples: "Ples mi pomeni tako kot večini plesalcev izražanje čustev." Foto: Osebni ahriv Urške Rubin

Poznam sicer nekaj plesalcev, ki so samo trenerji in jim to predstavlja stalen poklic, čeprav bi se dalo v Sloveniji narediti veliko več na ta račun, če ne drugega, vsaj več spoštovanja do ljudi, ki se želijo preživljati s plesom.

O plesu pri nas
Urška Rubin
Urška je "naj" plesalka leta 2011. Foto: Osebni arhiv Urške Rubin

Pisali smo že o tem, da se bo med 12. in 15. julijem na Obali plesalo. V Kopru se bodo zbrali plesalci iz vse Evrope - pričakuje se več kot 2.000 tekmovalcev iz 25 držav -, ki se bodo pomerili na evropskem prvenstvu zveze IDO v hip hopu, electric boogiju in break danceu ter svetovnem pokalu v produkcijah.

Na Obali se bo za medaljo borila tudi "naj" plesalka leta 2011 Urška Rubin, ki je osvojila že številne naslove v svoji karieri: državna prvakinja v hiphopu solu, dvakratna evropska prvakinja v street dance solu, svetovna prvakinja v street dance solu, zmagovalka svetovnega pokala v hip hop solu ...

Celoten intervju si lahko preberete spodaj.


Morda za začetek lahko za nepoznavalce razložite, kakšna je vloga koreografa. Ali vi pripravite le plesne korake ali poskrbite tudi za glasbo, kostume?
Kolikor imam pač izkušenj, menim, da je vloga koreografa odvisna od plesalca. Pri začetnikih se najbrž pričakuje, da koreograf oziroma trener poskrbi tako za koreografijo kot tudi za kostume, glasbo in podobno. Plesalcem, ki tekmujejo že več let, pa veliko bolj pomagamo, če jim pustimo, da sami razvijajo svojo ustvarjalnost.

Kako je videti vaš proces ustvarjanja koreografije – si korake zamislite v glavi, na določeno glasbo in potem delate s plesalci ...?
Pogosto poslušam hiphop glasbo in zato dobivam nemalokrat navdih ob pesmih, ki mi padejo v uho. Kako se rodi gib, je težko opisati, bistvo pa je v povezavi z glasbo, naj bo to besedilo ali melodija. Korakov si torej ne zamislim v glavi, ampak pridejo sami od sebe. Najprej se naučim zaporedje gibov, nato pa jih kot koreografijo predstavim plesalcem.

Kdaj napoči čas, ko se plesalec "upokoji" in se preizkusi kot koreograf ali učitelj plesa? Gre za pričakovani korak vseh plesalcev ali je treba za prenašanje svojih znanj na učence imeti neke posebne karakteristike?
Na to vprašanje težko odgovorim glede na to, da se še zdaleč ne nameravam upokojiti. Trenutno sem vzporedno tekmovalka in koreografinja sebi ter plesalcem plesne šole Rolly v Mariboru. Mislim, da gre za pričakovan korak uspešnega plesalca, saj se prej ali slej najdejo plesalci, ki bi si želeli vsrkati nekaj tvojega znanja. Koreograf je lahko vsak, ki rad prenaša svoje znanje.

Zakaj bi se posameznik moral odločiti za ples, tudi če zanj ni nadarjen. Kaj so pozitivne strani plesa?
Tudi svojim plesalcem zmeraj ponavljam, da ni bistvo v tem, kakšna je tvoja tehnika in kako dobro plešeš, ampak v tem, da v plesu uživaš.

Pa negativne strani plesa?
Negativnih strani za zdaj še ne vidim.

Kaj ples pomeni vam?
Ples mi pomeni tako kot večini plesalcev izražanje čustev. Ples mi je nekakšna mešanica zabave, dokazovanja same sebe, kompenzacije stvari v življenju zunaj plesnih dvoran in zadovoljstva. Ker plešem že od malih nog, si res težko predstavljam življenje brez plesa.

Plesni svet je zelo težek in pogosto negotov. Ali se pri nas lahko živi le od plesa?
Poznam sicer nekaj plesalcev, ki so samo trenerji in jim to predstavlja stalen poklic, čeprav bi se dalo v Sloveniji narediti veliko več na ta račun, če ne drugega, vsaj več spoštovanja do ljudi, ki se želijo preživljati s plesom. Če imaš svojo plesno šolo, se da od tega kar lepo živeti, če pa želiš biti samo plesalec, potem pa predlagam, da začneš kar 'pakirati'.

Kako spodbujate svoje varovance, kaj jim rečete tik pred nastopom? Katere so odločilne stvari, ki pripomorejo k zmagi?
Pomembno je, da jim pred nastopom daš vedeti, da se ob morebitni napaki svet ne bo porušil. Zdi se mi, da to plesalcem zelo pomaga, saj pridejo na oder bolj sproščeni in posledično naredijo boljši nastop. Po navadi jim s spodbudnimi besedami dvignem samozavest in pozitivna stran tega, da sem tudi sama tekmovalka, je ta, da vem, kaj bi jaz želela slišati pred nastopom.

Kako ocenjujete plesno stanje v Sloveniji? Pri kateri vrsti plesa dosegamo najboljše rezultate?
Plesno stanje je tako, da pobiramo visoka mesta na mednarodnih tekmovanjih in da smo na splošno zelo odmevni na tekmovanjih, ki jih organizira IDO. Kolikor vem, smo najuspešnejši v street disciplinah. Res imamo veliko talenta, zato bi bilo toliko bolje, da bi se ples v Sloveniji malo bolj uveljavil.

Bi lahko izpostavili kakšnega posameznika/-ico, o kateri/em se bo v prihodnosti še veliko slišalo?
Imam nekaj favoritov, to so Gašper Kunšek, Klara Lainšček, Nika Bolčič in nekaj solistk, ki mi predstavljajo konkurenco v hip hopu. Mislim, da je tem osebam usojen uspeh v tej industriji.

Kaj po navadi plesalcem predstavlja največjo željo, cilj – osvojitev lovorike svetovnega prvaka ali da na primer pleše za uveljavljenega glasbenika (kot na primer Anže Škrube, ki je na podelitvi Billboardovih glasbenih nagrad nastopil s pevcem Usherjem)?
Naslovi prvaka so med drugim pomembni zato, da se dokažeš sam sebi in si dolgoročno pridobiš neko promocijo oz. ugodnosti, takšni pomembni nastopi pa so stvar, ki ti odpre veliko več vrat kot zmaga na tekmovanju. Rekla bi, da je končna želja plesalca prav ta, da pleše za ustvarjalca, ki ga že od malih nog občuduje.

Kako lahko sploh nastane zgoraj omenjeno sodelovanje?
Sodelovanja z glasbeniki se mi zdijo mogoče malo pomembnejša od pridobivanja naslovov, do takega sodelovanja pa lahko plesalca pripeljejo le ti. Če imaš naslov svetovnega prvaka v hip hopu, se ti bo zagotovo odprla kakšna možnost sodelovanja. No, poleg tega pa so tukaj še avdicije, za katere pa je treba imeti jasno zastavljen cilj in voljo.

Zase vem, da ne pridem na oder zato, da bi dosegla čim boljše mesto, ampak zato, da naredim šov. Seveda je tudi sama koreografija pomembna, ampak bistvo vsega je to, da plesalec uživa, in ples je šport, ki izstopa prav po tem.

Zakaj Urška pleše?

Poznam sicer nekaj plesalcev, ki so samo trenerji in jim to predstavlja stalen poklic, čeprav bi se dalo v Sloveniji narediti veliko več na ta račun, če ne drugega, vsaj več spoštovanja do ljudi, ki se želijo preživljati s plesom.

O plesu pri nas