Artish sejemsko dogajanje je v zadnje pol leta postalo precej odmevno. Foto: MMC RTV SLO/Eva Košak
Artish sejemsko dogajanje je v zadnje pol leta postalo precej odmevno. Foto: MMC RTV SLO/Eva Košak
Tokrat je svoje delo predstavljalo okoli sedemdeset ustvarjalcev. Foto: MMC RTV SLO/Eva Košak
Ogrlice z motivom ruskih babušk, znamka Patsy. Foto: MMC RTV SLO/ Eva Košak
Artish
Editta Zelolepo ustvarja unikatne usnjene izdelke z dosmrtno garancijo. Foto: MMC RTV SLO/Eva Košak
V soboto, 1. septembra, bosta v Ljubljani dva konkurenčna sejma ustvarjalcev - posebna izdaja Artisha in Umetniški sejem v parku Tabor. Foto: MMC RTV SLO/Eva Košak

Spet je prišla zadnja sobota v mesecu in z njo čas za najbolj priljubljeni ljubljanski prodajni festival izdelovalcev raznih unikatnih ličnih izdelkov. Artish je svoje stojnice tudi tokrat, kot že zadnjih nekaj mesecev, postavil na Gornjem trgu. Tokrat je svoje delo predstavljalo okoli sedemdeset ustvarjalcev.
Festival so si decembra lani sprva zamislili kot štiridnevni dogodek, ki je v precej intimnejšem ozračju (sodelovalo je približno petindvajset ustvarjalcev) potekal v namenskem prostoru v podhodu Ajdovščina. Njegova medijska odmevnost je zahtevala ponovitev in tako je sejemsko dogajanje v zadnje pol leta z eksponentno naraščajočim številom sodelujočih postalo eden izmed najbolj priljubljenih dogodkov v Ljubljani.
Festivalski staroselci: Patsy in Ha ha!
Tudi na avgustovski izvedbi festivala so, kot je v navadi, prodajali največ nakita in drugih okrasnih dodatkov. Z izjemo usnjenih zapestnic in kovinskih ogrlic je bila tudi tokrat v ospredju tematika ljubkosti, na primer uhani z motivom sadja ali pa ogrlice z motivi ruskih babušk. Te nastajajo v okviru znamke Patsy in jih na Artishu ponujajo že od začetka.
Ena izmed takšnih stalno navzočih znamk, ki je v zadnjem letu tudi zaradi Artisha pritegnila veliko zanimanja javnosti, je tudi Ha Ha!, ki navdušuje s kombinacijo uporabnosti in retroestetike ter nastaja kot plod ustvarjalnosti mlade ilustratorke Milanke Fabjančič. Njihovi beležnice, koledarji in torbice za ličila veljajo za bolj zaželene Artisheve izdelke.

Unikati niso poceni

Ker gre za prodajo na stojnicah, marsikaterega novega obiskovalca presenetijo visoke cene. Tako si tisti, ki iz bankomata pred obiskom naivno dvignejo dvajset evrov, lahko obetajo kvečjemu kakšno novo beležko. Prodajni izdelki so pač večinoma unikatni in plod ročnega dela, zato so tudi cene primerno zasoljene.
Eddita, ki stoji za znamko Zelolepo (in si je v ime znamke tudi uradno spremenila svoj priimek), izdeluje unikatne izdelke iz usnja in ti niso poceni. Za njeno denarnico je tako treba odšteti malo manj kot osemdeset evrov, izdeluje pa tudi torbice, katerih cene se lahko primerjajo s svetovno priznanimi modnimi oblikovalci. Pravi, da za svojimi izdelki trdno stoji, poleg tega pa kupcu nudi dosmrtno garancijo. "Ni mi všeč, da se potrošnike prisili, da bi vsako leto kupili nov izdelek," pojasnjuje.

Hit dneva: "Jebela cesta"

Na Artishevih stojnicah so od jutra do večera večinoma ustvarjalci sami in med tiste, ki jim nevzdržnih petintrideset stopinj Celzija glede na nasmejan izraz očitno ni prišlo do živega, sta na primer Urša Nina Cigler (Ursanina) in Kaja Mlakar Agrež (Malha lepotin). Pri Kaji so vsi mimoidoči najprej opazili ilustrirane značke s slovenskimi kletvicami, kot so "jebela cesta", "pišuka poldi" ali "naj te koklja brcne". Pravi, da se marsikdo ustavi, zasmeji in preklinja. Slovenske kletvice so Kaji od nekdaj všeč. Sploh pa, pravi, se v Sloveniji, posebej na političnem parketu, trenutno dogajajo stvari, ki pri človeku izzovejo najmanj kakšno sočno kletvico.
Moški v manjšini
Resda so ženske ustvarjalke na Artishu v premoči, a vendar se je tu in tam našel tudi kakšen moški predstavnik. Na primer Dejan Zajec, ki ustvarja keramične izdelke pod znamko DAN. Pričujoči Artish dogodek je zanj prvi, čeprav pravi, da ustvarja že šest let. Povedal nam je, da je s prodajo zadovoljen in se strinja z večino drugih sodelujočih, ki menijo, da se petdeset evrov, kakor znaša pristojbina za sodelovanje na festivalu, hitro povrne s prodajo.

Konkurenca na vidiku

Z vse, ki se ustvarjalnosti ne morejo naužiti dovolj, bodo že prihodnjo soboto priredili posebno izdajo Artisha, tokrat v okviru zaključka Trnfesta in kar na dvorišču KUD-a France Prešeren, na isti dan pa bo potekala tudi konkurenčna različica – Umetniški sejem v parku Tabor.