Na Čatež pri Trebnjem se 11. in 12. julija vračajo družabne igre in koncertno dogajanje. Foto: Organizator
Na Čatež pri Trebnjem se 11. in 12. julija vračajo družabne igre in koncertno dogajanje. Foto: Organizator
Organizatorji letos pričakujejo več kot 10.000 obiskovalcev. Foto: Organizator
Čez dan za obiskovalce znova pripravljajo številne dnevne dejavnosti. Foto: Organizator

ŠVIC počasi prehaja v zabavno prireditev. Množično zabavo. Toda mislim, da ne bomo nikoli postali veselica.

Namesto sproščanja ob reki ŠVIC ponuja bazen. Foto: Organizator

Organizacija festivalov danes ni dobičkonosen posel (smeh). Skušamo najti formulo, da pridemo vsaj na minimalen plus, s katerim lahko naslednje leto zaženemo novo festivalsko izdajo. Vlagamo ga v nov začetek.

Elvis Jackson
Na festival se med drugim vračajo Elvis Jackson, Tabu, Mi2 in Društvo mrtvih pesnikov. Foto: Organizator

"Po premisleku smo se odločili, da ostanemo zvesti svojemu načelu: zagotavljamo glasbene skupine, ki se povežejo z občinstvom in naredijo vrhunsko vzdušje. Vseeno pa ostajamo zvesti rokerjem," je v pogovoru za MMC dejala predstavnica za stike z javnostjo Manca Šalehar. Organizatorji letos pričakujejo več kot 10.000 obiskovalcev.

Med drugim pa na njihov oder prihajajo Hladno Pivo, Tabu, Vlado Kreslin, Mi2, Kingston, Društvo mrtvih pesnikov, S.A.R.S., Elvis Jackson in Zablujena generacija.
Nekaj več informacij o letošnji organizaciji festivala pa si lahko preberete spodaj.


Zakaj ostajate eden izmed slovenskih festivalov, ki ne vabi tujih večjih imen?
V Sloveniji obstaja niša, ki jo je treba zapolniti. V okolici stotih kilometrov imamo veliko dobrih festivalov z vrhunskimi tujimi imeni in ugodno ceno vstopnice. Slovencu ne predstavlja ovire, da se odpelje v Zagreb. Za obiskovalce, kot jih imamo na ŠVIC-u, pa zmanjkuje domačih množičnih dogodkov. Povečuje se število veselic, toda kaj pa je z večjimi rokerskimi koncerti? Mi jih podpiramo in poskušamo najti kombinacijo slovenskih skupin in skupin iz bližnje okolice. Pri prodaji vstopnic se vidi, da razmišljamo v pravo smer.

Pa tudi vi ste letos kolebali, ali pripeljati na festival harmoniko ali ne …
Po premisleku smo se odločili, da ostanemo zvesti svojemu načelu: zagotavljamo glasbene skupine, ki se povežejo z občinstvom in naredijo vrhunsko vzdušje. Vseeno pa ostajamo zvesti rokerjem.

Kako težko je "žonglirati" iz leta v leto s slovenskimi rokskupinami, da se ne ponavljajo oz. da se jih ljudje ne naveličajo?
Vsako leto se znajdemo pred izzivom. Ves čas iščemo nove albume, nove skupine, hodimo na koncerte, opazujemo glasbeno skupino na odru, kako se poveže z občinstvom, in na podlagi tega najdemo ustrezno kombinacijo.

Številni ŠVIC še vedno označujejo za veselico. Zakaj še vedno je oz. ni več?
Zdi se mi, da to izražajo tisti, ki morda še niso obiskali ŠVIC. Toda opažamo, da se spremeni pogled na ŠVIC v trenutku, ko ga doživiš na samem prizorišču. Tako počasi prehaja v zabavno prireditev. Množično zabavo. Toda mislim, da ne bomo nikoli postali veselica.

Zakaj je postala veselica slabšalni pojem?
V zadnjem času opažamo, da je trend veselic vse večji. Številne privabljajo veliko ljudi. Ker gre v veliki večini za dogodke brez vstopnine, jih je nemogoče primerjati s plačljivimi večdnevnimi dogodki.

ŠVIC nima reke, nima vode …
Je potoček (smeh). Imamo bazen. To je vse, kar potrebuješ. Smo na jasi. Okoli so drevesa in senca. Še nekaj let nazaj smo imeli slabši telefonski signal, kar se je izkazalo za dobro stvar (smeh), saj je ponudil res pravi 'odklop' od civilizacije. Obiskovalci so bili s svojimi prijatelji in se niso klicali, so se našli (smeh).

Poleg bazena pa imamo še kup dnevnih dejavnosti, zaradi česar ne potrebujemo reke, da bi ljudje tam poležavali čez dan. Obiskovalci si lahko brezplačno izposodijo številne družabne igre: od kart do žog. Predstavljamo jim športe, ki so jim bolj tuji. Ohranjamo pa športne turnirje v košarki, odbojki in nogometu. ŠVIC-frizer poskrbi za pričeske, imamo 'bodypainting', dekleta se lahko naličijo ... Res malo jih samo sedi na travi in pije pivo. Vse ponujamo brezplačno, saj želimo ponuditi čim več za čim manj denarja. Plačali so vstopnico in zakaj jim ne bi dali nekaj, kar jih veseli? Obstaja pozitivni odnos in z dnevnim programom smo večino obiskovalcev obdržali čez dan. Parkirišče ali šotorišče se ne praznita v soboto zjutraj.

Koliko bo stalo pivo?
Cena piva se bo gibala okoli 2,25 evra. Trudimo se obdržati stroške za obiskovalca na isti ravni kot lani. Naši obiskovalci so od študentov do zaposlenih, tako da ne želimo dati cene piva v višave.

Toda stroški so se povečali. Kako skrbite za ohranjanje ravnotežja med vedno večjimi stroški za izvedbo festivala in nizkimi stroški za obiskovalca?
Mi se s to težavo ukvarjamo vsako leto. Vsako leto je finančni izziv. Cene podizvajalcev in nastopajočih ves čas rastejo, toda če bi mi dvignili ceno vstopnice, pa bi bilo narobe. Skušamo dobiti ustrezno kombinacijo, ki je dobra za vse in upamo, da se bo večji del stroškov pokril s prodajo vstopnic. Saj vemo … Organizacija festivalov danes ni dobičkonosen posel (smeh). Skušamo najti formulo, da pridemo vsaj na minimalen plus, s katerim lahko naslednje leto zaženemo novo festivalsko izdajo. Vlagamo ga v nov začetek.

Koliko je stala najdražja skupina letos?
Lahko rečemo, da je najdražja skupina stala dobrih pet odstotkov celotnega proračuna.

ŠVIC počasi prehaja v zabavno prireditev. Množično zabavo. Toda mislim, da ne bomo nikoli postali veselica.

Organizacija festivalov danes ni dobičkonosen posel (smeh). Skušamo najti formulo, da pridemo vsaj na minimalen plus, s katerim lahko naslednje leto zaženemo novo festivalsko izdajo. Vlagamo ga v nov začetek.