Kanin še kar čaka. Foto: Radio Koper/Manuela Božič Badalič
Kanin še kar čaka. Foto: Radio Koper/Manuela Božič Badalič

Konzorcij Promotor sestavlja šest investicijskih in strokovnih partnerjev, njegov pobudnik in ustanovni partner je podjetje Foris, lastnik hotela Kanin, pridruženi partner je lokalno podjetje Soča Rafting. Strokovni člani konzorcija so še žičničarsko podjetje Leitner, Stem International, Riko in Projekt.

Na petkovi izredni seji občinskega sveta je predstavil študijo, ki kaže, da lahko Bovec, predvsem nastanitveni obrati, turistično preživi samo s celoletnim turizmom. Njihov načrt je torej ponovno oživiti zimski del sezone.

Po pojasnilih zastopnika podjetja Leitner Franca Alaina Furlanija gospodarski dejavniki kažejo, da je mogoče GTC Kanin zgraditi samo na način javno-zasebnega partnerstva, naj bi pa javni partner, torej država, investicijo dobila povrnjeno v sedmih letih, zasebni partnerji pa 21 letih. Po trenutnih izračunih in potrebnih objektih bi sicer vložek znašal 68 milijonov evrov, od tega 20 do 25 odstotkov zasebnega kapitala, je dejal.

Kot je pojasnil bovški župan Valter Mlekuž, so študijo konzorcija pred tremi meseci posredovali ministrstvoma za infrastrukturo in gospodarstvo, vendar do danes niso prejeli pisnega odgovora. Prejšnji petek so jih vladni predstavniki povabili na sestanek, a po Mlekuževih besedah šele po tem, ko so v Bovcu zagrozili, da bodo študijo predstavili javnosti.

Na sestanku, ki ga je sklical podpredsednik vlade Matej Arčon, so občini dali vedeti, da država pred vlaganjem zahteva prenos lastništva obstoječega smučišča Kanin nase. Smučišče je sicer od leta 2013 v občinski lasti. So pa po besedah direktorice Hotela Kanin Urške Radanovič tako ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han kot tudi Arčon projekt ustno podprli.

Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak
Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak

Občinskemu svetniku in poslancu Danijelu Krivcu (SDS) se je zdel zahtevek po prenosu lastništva nenavaden, saj da je država lani po vsej Sloveniji povsem zasebne žičniške projekte financirala v razmerju 80 odstotkov državnih sredstev proti 20 odstotkom zasebnih, ne da bi v zameno zahtevala kakršno koli lastništvo. Opozoril je, da se ministrstvi nista držali 30-dnevnega roka za kakršen koli odgovor, da pa je v tem trenutku najpomembnejše, da se besede podpore konkretizirajo.

Mlekuž je pojasnil, da vlada zahtevka po lastništvu ni konkretizirala, tako da ne vedo, lastništvo česa in v kolikšnem deležu država zahteva. Prenos za občino sicer ni sporen, v ponedeljek pa bodo prosili za obrazložitev pogojev. Kot je poudaril, bi denimo možnost, da država v Kanin vstopi na način Nordijskega centra Planica, torej s popolnim prevzemom lastništva in financiranjem, na občini pozdravili. "Ni pomembno, kdo ima v lasti, niti kdo upravlja Kanin, želimo si samo, da bi bilo tudi pozimi v Bovcu polno ljudi," je dejal Mlekuž.

Študija, katere podrobnosti konzorcij ni razkril, naj bi vsebovala tehnično dokumentacijo, pravno-ekonomsko analizo in upravljavski načrt. V njej je predlog nove trase krožno-kabinske žičnice z zmogljivostjo 1200 oseb na uro in s potovalnim časom 13 minut iz doline do zgornje postaje. Seje občinskega sveta se je udeležil tudi podpredsednik Združenja slovenskih žičničarjev Jani Janša, ki je dejal, da v društvu podpirajo rešitev Kanina, da pa je seja brez predstavnikov države "račun brez krčmarja".