
Trg Plaça Gaudí, ki leži nasproti znamenite bazilike Svete družine, je bil do pred kratkim središče viralnih tiktokovskih smernic in nenehne gneče zaradi turistov. Ti so zaradi želje po popolni fotografiji pogosto stopali celo na cesto, kar je povzročalo prometne zastoje in motilo vsakdanje življenje domačinov.
Zdaj so mestne oblasti napovedale ambiciozen projekt: ureditev posebnega prostora, namenjenega fotografiranju in zbiranju turistov. Nova "območje za sebke" bo po njihovem mnenju uravnotežilo želje obiskovalcev in okoliške skupnosti. “Projekt bo prispeval k urejanju prostora, kjer se trenutno težko usklajuje raba med obiskovalci in prebivalci,” so v izjavi dejali mestni svetniki.
Nova cona, velika 6200 kvadratnih metrov, bo urejena med bazilikinim pročeljem in trgom Plaça Gaudí ob ulici Carrer de la Marina. Namenjena bo turistom, ki si bodo tam lahko vzeli čas za počitek in fotografiranje, preden vstopijo v cerkev. Gradnja se bo začela po poletnem vrhuncu sezone, dokončanje pa je predvideno do aprila 2026. Projekt, vreden 2,7 milijona evrov, je del širšega načrta za izboljšanje infrastrukture in upravljanje turizma v vrednosti 15,5 milijona evrov.
Mestne oblasti so se za ukrep odločile tudi zaradi nedavnega trenda na TikToku, ki je zajel to območje. Turisti so množično snemali videe tako, da so telefone postavljali na tekoče stopnice bližnje podzemne železnice, medtem ko so se v ozadju kazali stolpi Sagrade Familie. To je oviralo prehod in povzročalo varnostna tveganja, zaradi česar so mestne oblasti tovrstno početje prepovedale. Sagrada Familia je s 4,7 milijona obiskovalci letno druga najbolj obiskana turistična znamenitost v Španiji, takoj za Alhambro v Granadi.
Barcelona letno privabi kar 32 milijonov obiskovalcev. Mesto je zato že sprejelo vrsto ukrepov za obvladovanje negativnih posledic množičnega turizma. Leta 2024 so mestne oblasti uvedle načrt v vrednosti 44 milijonov evrov za zmanjšanje gneče na šestnajstih najbolj obremenjenih točkah z več čistilci, policisti in izboljšano prometno signalizacijo.
Poleg tega so julija lani opustili dolgoletni turistični slogan "Obiščite Barcelono" in ga nadomestili z bolj lokalno naravnanim "To je Barcelona", kar odraža premik k trajnostnemu in spoštljivemu turizmu. Do leta 2028 namerava mesto tudi prepovedati kratkoročne turistične najeme nastanitev ter omejiti izkrcavanje križark. “Turizem mora služiti modelu mesta, ne obratno,” je poudaril župan Jaume Collboni in opozoril, da obstaja nevarnost, da bi Barcelona postala “tematski park brez prebivalcev”.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje