Postaja Atocha v središču Madrida je tista, kjer se križajo vse najpomembnejše avtobusne in železniške linije ter ena od linij metroja. Foto: RTV SLO/B.T.
Postaja Atocha v središču Madrida je tista, kjer se križajo vse najpomembnejše avtobusne in železniške linije ter ena od linij metroja. Foto: RTV SLO/B.T.

Atocha je glavna madridska avtobusna in železniška postaja, kjer se križajo vse najpomembnejše avtobusne in železniške linije iz vse Španije, tja se pripeljejo vlaki, ki ljudi v Madrid vozijo iz predmestij, pod zemljo pa je tudi postaja metroja. Fluktuacija ljudi na postaji je, sploh v jutranjih in poznih popoldanskih urah, ogromna, na kar so takrat računali tudi teroristi.

Teroristični napad 11. marca, poznan tudi pod imenom 11-M, je bil pravzaprav serija desetih skoraj sočasnih eksplozij ob 8. uri zjutraj na štirih vlakih, ki vozijo v predmestja Madrida (cercanias). Napad, za katerega je bila odgovorna teroristična mreža Al Kaida, je bil največji teroristični napad na španskih tleh v njeni zgodovini, pri tem je umrlo 191 ljudi, več kot 1.700 pa je bilo ranjenih.

Napad je življenje v Madridu obrnil na glavo
Napad je življenje v Madridu in vsej Španiji za nekaj dni postavil na glavo, podobe s postaje Atocha so obkrožile svet, in čeprav se je prah okoli napada že polegel in je svet ob drugih grozotah nanj že pozabil, pa tega ne moremo trditi za Špance. Ti gredo še vedno vsako jutro na postajo s težkim srcem in strahom, da bi se kaj podobnega lahko ponovilo, spomin na žrtve pa živi v praktično vsakem prebivalcu španske prestolnice.

Tudi španske oblasti na napad in žrtve ne bodo zlahka pozabile in vsako leto 11. marca pripravijo spominsko slovesnost, kjer se poklonijo žrtvam in njihovim svojcem. Ob tretji obletnici napadov so prav na postaji postavili spomenik, ki so ga poimenovali Modra praznina (Vacio Azul), kjer srh spreleti vsakega obiskovalca, saj skuša prikazati, kaj so čutile žrtve, njihovi svojci in prijatelji in tudi vsi drugi prebivalci mesta. Da se le ne bi ponovilo, odmeva na postaji in v srcih Madridčanov.

Brina Tomovič

Puerta de Atocha - glavna vrata Madrida v preostale dele Španije in v svet. Foto: RTV SLO/B.T.
Postaja Atocka je bila prva železniška postaja v Madridu, ki so jo odprli 9. februarja leta 1851. Ko jo je ogenj skoraj zravnal s tlemi, so jo ponovno odprli leta 1892, glavni strateg obnove postaje pa je bil arhitekt Alberto de Palacio Elissagne, sicer tudi tesni sodelavec Gustava Eiffela. Leta 1992 je postaja Atocha dobila podobo, kot jo ima še danes. Foto: RTV SLO/B.T.
Glavna postaja v središču Madrida je pred nekaj več kot tremi leti doživela najhujši teroristični napad v španski zgodovini, ki ga ljudje še danes niso pozabili. Foto: RTV SLO/B.T.
Atocha je postaja v pravem pomenu besede. Ima namreč vse, od raznih trgovin, barov in okrepčevalnic, pa vse do največje diskoteke v Madridu in muzeja sodobne umetnosti Reina Sofia, ki se nahajata v njeni neposredni bližini. Foto: RTV SLO/B.T.
Ena od največjih posebnosti Atoche je kar 4.000 kvadratnih metrov velik botanični vrt, ki se bohoti v notranjosti postaje. Foto: RTV SLO/B.T.
Ob tretji obletnici terorističnih napadov so španske oblasti na Atochi postavile spomenik, ki na napad spominja vse mimoidoče ... Foto: RTV SLO/B.T.
... na pravo grozo napada pa opozarja notranjost spomenika. Foto: RTV SLO/B.T.
Življenje in živahni promet na postaji Atocha sta se po napadu vrnila na stara pota, a napad in groza, ki je po njem zajela mesto, ne bosta pozabljena nikoli. Foto: RTV SLO/B.T.