Dirkališče v Imoli ima dolgo tradicijo. Vsako leto ga obišče množica slovenskih ljubiteljev superhitrih avtomobilov. Foto: RTV SLO
Dirkališče v Imoli ima dolgo tradicijo. Vsako leto ga obišče množica slovenskih ljubiteljev superhitrih avtomobilov. Foto: RTV SLO
Modena, tovarna Maserati
V bližini Imole imajo sedež številne ugledne avtomobilske tovarne. V Modeni je tudi tovarna Maserati. Foto: RTV SLO
Ayrton Senna
Bolid Ayrtona Senne po usodnem trku v zavoju Tamburello v Imoli. Foto: EPA

Zasluga gre predvsem prireditvi dirkačev formule 1, ki jo Imola gosti vsako leto v okviru Velike nagrade San Marina. Mesto je domovanje slavnega avtodroma Enza in Dina Ferrarija, očetov ponosa italijanskega avtomobilizma.

Steza najboljše dirkače sveta v koledarju svetovnega prvenstva gosti že dolga leta, na njem pa so nastopile vse največje zvezde tega športa. Nič čudnega, če pa so v bližini Imole podjetja, kot so Ferrari, Lamborghini in Maserati.

Temelji po koncu vojne
Po koncu II. svetovne vojne je v mestu stekel poseben program, s katerim so krajevne oblasti želele izboljšati gospodarsko stanje skupnosti. Štirje avtomobilski navdušenci so predlagali izdelavo ceste, ki bi jo lahko krajevni proizvajalci štirikolesnikov uporabljali za testiranje svojih novih modelov. Prve lopate so zakopali marca leta 1950. Prva dirka je bila na sporedu le dve leti pozneje, ko je Enzo Ferrari na stezo poslal svoje jeklene športnike.

Za začetek dvokolesniki
Prva uradna dirka motociklistov se je bila aprila leta 1953, junija leto pozneje pa so se jim pridružili še štirikolesniki. Formule so prvič zabrnele leta 1963, vendar ne za veliko nagrado. Udeležil se je je tudi slavni dirkač Jimi Clark v lotusu.

Leta 1980 je bila steza dograjena za dirke formule ena na najvišji ravni. Prvi zmagovalec je bil Avstrijec Niki Lauda. Proga pa je zaradi lege v čudovitem gozdičku med dirkači zelo priljubljena. V italijansko dirkaško mestece vsako leto roma tudi veliko Slovencev, navdušenih nad vonjem po bencinu in hrumenju motorjev formule 1. Imola je privlačna zaradi svoje bližine, temperamenta, Italijani pa pripravijo vročekrvno ozračje z množico Ferrarijevih zastav in tradicije.

Tragično leto 1994
Črni dan v Imoli se je zgodil leta 1994, ko so bili gledalci priča kar trem hudim nesrečam. Na žalost se je Imola v srca ljubiteljev avtomobilskega športa zapisala po veliki tragediji, ki je za venomer spremenila dirkanje. Na tekmi je za vedno formulo 1 zapustil eden največjih dirkačev vseh časov Brazilec Ayrton Senna. V ovinku Tamburello je izgubil oblast nad vozilom in z vso silo treščil v betonski zid. Zdravniki mu niso mogli več pomagati, milijoni navijačev pa so za njim žalovali še dolgo.

In kdo je bil največji junak Imole?
Največ, sedemkrat je zmagal sedemkratni svetovni prvak Nemec Michael Schumacher, od tega kar šestkrat za volanom ferrarija. Ayrton Senna se je v knjigo zmagovalcev vpisal trikrat, zadnjič leta 1991.

G. P.