Detlef Steffens je direktor poslovalnice verige veleblagovnic Kaufhof na Alexanderplatzu. Foto: MMC RTV SLO
Detlef Steffens je direktor poslovalnice verige veleblagovnic Kaufhof na Alexanderplatzu. Foto: MMC RTV SLO

To je nekaj, kar si želijo turisti. Želijo si pijačo, ki jo lahko vzamejo s seboj in naenkrat spijejo. Več kot trideset odstotkov naših strank so turisti. Skoraj vsi kupujejo pijačo in do zdaj v naši ponudbi zdravih naravnih sokov v tako majhni embalaži ni bilo.

Detlef Steffens
Promocija slovenskih izdelkov, ki bo potekala vse do zadnjega januarskega dne, je skupna akcija Veleposlaništva Republike Slovenije v Nemčiji, Slovenske turistične organizacije (STO) in Ministrstva za kmetijstvo. Foto: MMC RTV SLO
Eden izmed ključnih 'agentov' formiranja slovenske ponudbe v Berlinu je bil Miha Čebulj, katerega je za pripravo berlinskega projeka angažirala Zbornica kmetijsko-živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenija. Foto: MMC RTV SLO
Med obilico hrane se je vrinil tudi Rogaški kristal. Foto: MMC RTV SLO

Prizadevanje za povečanje prepoznavnosti države v svetu je tek na dolge proge. Včasih o napredku v tem dolgem procesu odločajo malenkosti. Pravi format stekleničke soka na primer. Kot je za MMC povedal Detlef Steffens, direktor poslovalnice verige veleblagovnic, Kaufhof na Alexanderplatzu, je sam kot posebno 'tržno nišo' slovenskih proizvajalcev odkril v Fructalovih sadnih sokovih. Vendar ne v vseh, le v 200-mililitrskih stekleničkah: „To je nekaj, kar si želijo turisti. Želijo si pijačo, ki jo lahko vzamejo s seboj in naenkrat spijejo. Več kot trideset odstotkov naših strank so turisti. Skoraj vsi kupujejo pijačo in do zdaj v naši ponudbi zdravih naravnih sokov v tako majhni embalaži ni bilo.“

Namig gospodarskega svetovalca Borisa Paša
Promocija slovenskih izdelkov, ki bo potekala vse do zadnjega januarskega dne, je skupna akcija Veleposlaništva Republike Slovenije v Nemčiji, Slovenske turistične organizacije (STO) in Ministrstva za kmetijstvo. Namig za izbiro Slovenije je po Steffensovih besedah prišel od veleposlaništva: „Gospod Paš (Boris Paš na Veleposlaništvu RS-ja v Berlinu opravlja funkcijo gospodarskega svetovalca, op. P. B.) s slovenskega veleposlaništva se je obrnil na nas in nas 'opozoril', da bo Slovenija v letu 2008 prevzela predsedovanje Evropski uniji in da bi tako lahko bila prava izbira za našo tradicionalno januarsko predstavitev. Slovenije poprej v Kaufhofu še nismo predstavili, poleg tega je Slovenija kot alpska država z mnogo znamenitostmi interesantna tudi za nemške obiskovalce; tako odločitev, komu januarja posvetiti pozornost, ni bila težka.“ Pojasnilo zahteva omemba tradicionalne januarske predstavitve; gre namreč za zdaj že večletno akcijo Kaufhofa, da med berlinskim sejmom Grüne Woche (Zeleni teden) na ogled postavi gurmansko ponudbo ene izmed na sejmu zastopanih držav.

Če je uspelo Madžarom in Romunom ...
Eden izmed ključnih 'agentov' formiranja slovenske ponudbe v Berlinu je bil Miha Čebulj, katerega je za pripravo berlinskega projeka angažirala Zbornica kmetijsko-živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenija. Čebulj je kot prvenstveni namen akcije poudaril željo, da bi izdelki slovenskih proizvajalcev prišli v stalno ponudbo Kaufhofa. Ne le berlinskega, pač pa tudi v podružnice v drugih nemških mestih. „Centrala v Kölnu bo obveščena o izidih tokratne akcije in ti izidi bodo pomenili prvi korak k prodoru slovenskih izdelkov v Kaufhof,“ pravi Čebulj, ki kot potrdilo uspešnosti takšnih akcij doda: „Tukaj so se med drugim že predstavljali Madžari in Romuni in, kot lahko vidimo na lastne oči, je kar nekaj njihovih izdelkov v stalnem asortimentu Kaufhofa.“

Zadržanost slovenskih podjetij
V Kaufhofu je tokrat mogoče spoznati izdelke 14 slovenskih podjetij, ki na ogled (in v pokušino) postavljajo okoli 140 proizvodov. Sledeče se sliši skoraj kot dokaz pregovorne slovenske zadržanosti in odsotnosti samoiniciative: Na razpis za sodelovanje na predstavitvi, ki odpira vrata na novi trg, se je prvotno prijavilo le šest podjetij; šele pozneje je Mihi Čebulju in njegovim sodelavcem uspelo v desetih dodatnih dneh najti še osem podjetij. Čebulj je omenil, da so priprave zares stekle šele pred slabima dvema mesecema in da so vmes bili še božično-novoletni prazniki, pa vendar se zdi, da bi si vsako slovensko podjetje vendar moralo prizadevati, da izrabi vsako priložnost za predstavitev v tujini. Še posebej pa v Nemčiji, saj je Nemčija, kot poudarja Paš, največji zunanjetrgovinski partner Republike Slovenije, kot dežela, ki daje velik pomen ohranjanju narave in pridelavi ter ponudbi kakovostnih živil, pa je tudi potencialno ugoden trg za slovenske proizvajalce visokokakovostnih živil.

Zdrava prehrana je 'in', a suho meso vseeno ostaja
Na samem začetku predstavitve je seveda še prezgodaj govoriti o tem, kateri izdelki se bodo 'najbolje obnesli' oziroma bodo poželi največ navdušenja med Nemci. A tudi po zgolj dveh dnevih razstavljenih pršutov, slovenskih vin, vložene zelenjave, raznovrstnih olj, rogaškega kristala, sirov in drugih izdelkov je prvo sodbo že mogoče podati. Kot nam je zaupal Čebulj, je iz Berlina v Slovenijo po samo dveh dneh od začetka akcije romalo naročilo za novo pošiljko suhomesnatih izdelkov. Poslali bodo še enkrat toliko mesa, kot ga je bilo prvotno predvidenega za celotno predstavitev. Prav tako je veliko tudi zanimanje za različna slovenska olja. Da pa ne bi Sloveniji kdo očital, da Nemce mami v nezdrave pregrehe uživanja v slani in mastni prehrani ter v alkoholu, naj omenimo, da Slovenija oglašuje tudi svojo turistično ponudbo, bogato z možnostmi za športne dejavnosti. Za dneve potem …

Polona Balantič


To je nekaj, kar si želijo turisti. Želijo si pijačo, ki jo lahko vzamejo s seboj in naenkrat spijejo. Več kot trideset odstotkov naših strank so turisti. Skoraj vsi kupujejo pijačo in do zdaj v naši ponudbi zdravih naravnih sokov v tako majhni embalaži ni bilo.

Detlef Steffens