Začenjam serijo prispevkov o francoski prestolnici, v kateri se bomo sprehodili po vseh pomembnih muzejih in spomenikih, seveda pa ne bomo izpustili bogate kulinarike, kulturnega dogajanja, skratka, Pariz bom skušala predstaviti na čim bolj raznolik način.
Kje začeti?
Mesto z dvema milijonoma prebivalcev
Pariz je srce Francije, če pogledamo najprej fizične karakteristike: mesto (brez tako razvpitih predmestij) ima nekaj več kot dva milijona prebivalcev, razprostira pa se na nekaj več kot 105 kvadratnih kilometrih, povprečna gostota je tako približno 20.433 prebivalcev na kvadratni kilometer (za primerjavo, v Sloveniji je gostota okoli 97 prebivalcev na kvadratni kilometer). Na prvi pogled (recimo z Montmarta) je razgled na mesto res impresiven in že prvi razgled razkriva, da mesto nima visokih stavb: tu ni nebotičnikov.
Mesto deli na dvoje reka Sena: levi breg je območje Latinske četrti, Saint Germaina, Montparnassa, gre za okrožja, ki so povezana z univerzami, intelektualnim življenjem, medtem ko desni breg zaznamujejo Elizejske poljane, Louvre, Grands Magasins, Montmartre … Mesto je administrativno razdeljeno na 20 okrožij (francosko arrondissements), ki predstavljajo pomembno orientacijsko točko za vse prebivalce.
20 okrožij v obliki polža
Vedno te najprej vprašajo, v katerem okrožju živiš in potem v katerem delaš. Štetje okrožij se začne v sredini mesta, gre za območje Louvra, potem pa se nadaljuje v smeri urinega kazalca v obliki polžje hišice. Hja, polž, ki sicer velja za francosko kulinarično specialiteto, je tudi tu prisoten. Tako je potrebno vedno pomisliti, kako je mesto razdeljeno, saj na primer 17. in 20. okrožje, ki sta po številki sodeč precej skupaj, dejansko pomenita diametralno nasprotni okrožji, eno na zahodu in drugo na vzhodu mesta.
Parižani ne morejo živeti brez metroja
Naslednja stvar, ki jo je potrebno omeniti takoj na začetku, je gotovo metro. Parižani si sploh ne znajo predstavljati življenja brez podzemne železnice. No, tudi vsi drugi, ki so v mestu bodisi na počitnicah ali po opravkih, so enakega mnenja. Metro je zelo dobro organiziran, 14 linij vas prepelje kamor želite, kjer koli že ste, pa metropostaja od vas ni oddaljena več kot 400 metrov, kar je pomemben podatek.
Učinkovito prometno infrastrukturo dopolnjujejo RER, gre za hitre vlake, ki povezujejo tudi primestna območja, vozijo pa tudi na obe največji letališči (Roissy–Charles de Gaulle in Orly). Seveda po mestu vozijo tudi avtobusi, ki pa, sploh ob prometno najbolj obremenjenih urah, niso dobra izbira. Njihova prednost je, da lahko opazujete mesto, vendar je to ob prometnih zamaških kaj slaba tolažba.
Tako, za prvič bo kar dovolj. Naslednjič pa več besed o Louvru.
Ksenja Tratnik
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje