Turistično združenje Portorož s celovito oglaševalsko kampanjo poziva Slovence, naj dopustujejo v Portorožu in Piranu. Foto: Katja Jemec/Turistično združenje Portorož
Turistično združenje Portorož s celovito oglaševalsko kampanjo poziva Slovence, naj dopustujejo v Portorožu in Piranu. Foto: Katja Jemec/Turistično združenje Portorož

V Turističnem združenju Portorož želijo vsaj približno rešiti letošnjo turistično sezono, ki so jo prizadeli ukrepi zaradi epidemije koronavirusne bolezni 19. Že zdaj je jasno, da letos ob nizanju podatkov o obisku ali nočitvah ne bo mogoče govoriti v presežnikih. Ob razglasitvi konca epidemije v naši državi in sproščanju nekaterih ukrepov je Turistično združenje Portorož pripravilo celovito oglaševalsko kampanjo, s katero poziva Slovence, naj dopustujejo v Portorožu in Piranu. Destinacijo v različnih oglasih od včeraj predstavljajo na pomembnejših televizijskih in radijskih postajah, spletu in zunanjih površinah. "Boni nam bodo zagotovo pomagali, prav tako naše promocijske dejavnosti. Računamo, da bomo podvojili delež domačih turistov, lani je bilo 75.000 prihodov, letos torej računamo na 150.000. S slovenskimi gosti bi lahko dosegli polovico vseh prenočitev v juliju in avgustu," je o pričakovanjih za to sezono povedal direktor Turističnega združenja Portorož Igor Novel.

Z leve proti desni: Piranski župan Đenio Zadković, direktor Turističnega združenja Portorož Igor Novel in direktorica agencije April 8 Urša Mivšek Sitar. Foto: Radio Koper/Anita Urbančič
Z leve proti desni: Piranski župan Đenio Zadković, direktor Turističnega združenja Portorož Igor Novel in direktorica agencije April 8 Urša Mivšek Sitar. Foto: Radio Koper/Anita Urbančič

Kampanjo pod geslom Nazaj v Portorož in Piran! so zasnovali v sodelovanju z agencijo April 8. "Glavni akter kampanje je rdeči fičko, ki pri gledalcih vzbudi spomin na čase, ko so z družino in prijatelji preživljali poletja ob slovenski obali. Uvodni, črno-beli del TV-oglasa prikazuje pakiranje tipične slovenske družine v fička, do vrha naloženega s prtljago, živžav v avtomobilu, dolge ure vožnje do Črnega Kala in nestrpno pričakovanje trenutka, ko smo prvič uzrli morje," je ustvarjalno zasnovo predstavila direktorica agencije Urša Mivšek Sitar. Cilj tega dela je znova obuditi pričakovanje počitnic iz otroštva, spomine, veselje in občutek varnosti. Zgodba se iz preteklosti hitro preseli v barvito sedanjost, kjer ugotovimo, da destinacija danes obiskovalcem ponuja veliko novih doživetij za vse okuse, od pešpoti s čudovitimi razgledi, do lova na tartufe, pokušin vina in oljčnega olja na domačijah v zaledju ter centra dobrega počutja sredi solin.

Na destinacijo je domače goste povabil tudi piranski župan Đenio Zadković in povedal, da so pred dvema tednoma sklicali vse deležnike: "Zelo nas je zanimalo, kako bi oni kreirali kampanjo, ki bi naredila to našo destinacijo privlačno. Dobili smo uporabne informacije, s pomočjo katerih smo lahko dodali televizijski kampanji romantičen pridih. Digitalni del kampanje pa bo nagovarjal potencialne goste, ki so v našem dosegu 500 km."

Prireditve kot ključen element destinacije

Slovenskemu turizmu bi sicer zelo pomagale prireditve, katerih usoda pa je v tem trenutku še negotova. "Prireditve so ključni element destinacije. Tistih, ki pridejo k nam prvič, je samo 20 odstotkov. Ti našo destinacijo vedno ocenijo z najvišjo mogočo oceno. Ko se vračajo, pa se ocena niža – kar pomeni, da se moramo truditi prav na tem področju, področju nudenja doživetij, prireditev. Prav lani, ko smo dali konkreten poudarek na prireditve, so nas gostje boljše ocenili kot prejšnja leta," pojasnjuje Igor Novel.

Uspeh letošnje turistične sezone bo torej odvisen tudi od prihodnjih odločitev pristojnih institucij in vlade. Kampanja bo trajala vse do konca avgusta. V turističnem združenju upajo, da bodo kmalu lahko začeli nagovarjati tudi tuje turiste. Z njimi bi namreč lahko v poletnem času dosegli 70 odstotkov prenočitev.

Paleta dejavnosti na slovenski obali

V Aerodromu Portorož pa so pripravili promocijski video z naslovom Landing in paradise (Pristanek v raju). Glavni namen videa, ki bo premierno prikazan v četrtek, 28. maja 2020, ob 11.00, je predstavitev destinacije in vseh dejavnosti, s katerimi se lahko ukvarja gost, ki pride na slovensko obalo, je pojasnil direktor letališča Robert Krajnc. "Mislim, da je to ravno pravi čas, da gre to v širšo javnost, da bomo na ta način poskušali popraviti del sezone, ki je že za nami," je dodal. Če so namreč lani našteli rekordnih 29.000 potnikov, je letošnjo sezono krojil novi koronavirus. Po januarju in februarju, ki sta bila celo boljša od primerljivega lanskega obdobja, se je letalski promet najprej omejil le na notranje polete in šole letenja, nato pa je popolnoma obstal. Po Krajnčevih besedah sicer dnevno dobivajo klice iz tujine, vendar veliko težavo predstavlja to, da se omejitve glede prihoda letalskih potnikov iz tujine dnevno spreminjajo.

Foto: Turistično združenje Portorož
Foto: Turistično združenje Portorož