V rekordnem turističnem letu 2019 je slovenski turizem namreč imel 6,2 milijona prihodov in 15,8 milijona prenočitev. Lani je tako število prihodov za tistim iz leta 2019 zaostajalo za 36 odstotkov, število prenočitev pa je bilo manjše za 29 odstotkov.
Domači turisti so lani ustvarili 2,2 milijona turističnih prihodov, kar je na letni ravni pomenilo 17-odstotno rast, in 6,5 milijona prenočitev, kar na letni ravni pomeni zvišanje za 10 odstotkov. Tuji turisti pa so prihode povečali za 51 odstotkov, na 1,8 milijona, prenočitve pa za 43 odstotkov, na 4,8 milijona.
"Verjamem, da je razlog za spodbudne številke tudi v uvedbi turističnih bonov. Za nadaljnji obisk tako domačih kot tujih gostov pa je pomembno, da so seznanjeni in se zavedajo, da turistični ponudniki v Sloveniji zagotavljajo varne in kakovostne storitve, ter da vse goste sprejmemo z veliko mero gostoljubnosti. Uspešen turizem bo z multiplikativnimi učinki vplival tudi na višjo gospodarsko rast letos in v prihodnje," je številke v sporočilu za javnost Slovenske turistične organizacije (STO) komentiral minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek.
Kljub boljšim rezultatom v primerjavi z letom 2020 pa smo še daleč od številk iz leta 2019, je opozoril. Po njegovi oceni so poleg vladnih ukrepov za pomoč pri okrevanju turizma po pandemiji k boljšim rezultatom veliko prispevali tudi slovenski turisti.
Decembra prenočitve ustvarjali predvsem domači gostje
Decembra lani so v turističnih nastanitvenih obratih imeli 294.914 prihodov turistov in 766.293 njihovih prenočitev. Številke so bile bistveno nad tistimi izpred leta dni, in sicer predvsem zaradi milejših ukrepov za zajezitev epidemije covida-19, so ocenili v statističnem uradu.
Ob koncu leta je slovenski turizem lahko računal zlasti na domače goste. Teh je bilo namreč 212.665, ustvarili pa so 546.394 prenočitev. Tako njihovih prihodov kot prenočitev je bilo skoraj enkrat več kot v decembru 2019, navaja statistični urad. Tujih turistov je bilo medtem decembra 82.249 ali 62 odstotkov manj kot decembra 2019. Ustvarili so 219.899 prenočitev, kar pomeni 56-odstotno zmanjšanje na letni ravni.
Od tujcev največ Hrvatov, Italijanov in Avstrijcev
Od tujih turistov so decembra lani največ prenočitev ustvarili turisti iz Hrvaške (skoraj 27.700 ali 13 odstotkov prenočitev vseh tujih turistov). Sledili so jim turisti iz Italije (11 odstotkov), Avstrije, Srbije (po osem odstotkov) in Nemčije (šest odstotkov).
Z vidika vrst turističnih občin je bilo v tem mesecu največ turističnih prenočitev ustvarjenih v nastanitvenih obratih v gorskih in zdraviliških občinah; na oboje je odpadlo okoli 30 odstotkov vseh prenočitev. Sledile so obmorske občine (13 odstotkov) in Ljubljana (10 odstotkov).
Domači turisti so največkrat prenočili v zdraviliških občinah (36 odstotkov vseh prenočitev domačih turistov), tuji pa v občini Ljubljana (57.200 prenočitev ali 26 odstotkov vseh prenočitev tujih turistov).
Vsi turisti skupaj so največ prenočitev ustvarili v hotelih, in sicer 53 odstotkov vseh prenočitev. V zasebnih sobah, apartmajih in hišah je bilo ustvarjenih 24 odstotkov vseh prenočitev, v apartmajskih naseljih pa trije odstotki vseh prenočitev, še povzema statistični urad.
Letos slovenske turiste vabijo s kampanjo Moja Slovenija
Vršilka dolžnosti direktorja STO-ja Ilona Stermecki je ob tem dejala, da bodo prebivalce Slovenije tudi letos povabili k oddihu v svoji državi z osrednjo motivacijsko kampanjo Moja Slovenija in izvedli promocijsko kampanjo poklicev v gostinstvu in turizmu.
"Glede na velik potencial nadaljnjega razvoja in rasti posebno pozornost namenjamo promociji aktivnih doživetij na prostem in športnemu turizmu, osrednji komunikacijski tematiki letošnjega in prihodnjega leta," je pojasnila.
Tudi v prihodnje bo posebna pozornost namenjena digitalizaciji trženja in komuniciranja tako s poslovnimi javnostmi kot turisti. Z digitalno transformacijo slovenskega turizma želijo po besedah Ilone Stermecki podpreti Slovenijo na poti do ene od digitalno najnaprednejših turističnih držav v Evropi.
"Zavedamo se, da se turistično povpraševanje v času po pandemiji covida-19 spreminja. Vse manj so iskane destinacije množičnega turizma in vse večje je povpraševanje po individualni in butični turistični ponudbi. Prav tukaj ima Slovenija priložnost, da izkoristi svoj potencial. In ta potencial bomo v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi partnerji slovenskega turizma ter z usklajenim delovanjem krovne in lokalne ravni izkoristili za učinkovito okrevanje in krepitev turizma po krizi," je dejala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje