Svetovna letalska industrija je v času pandemije doživela najhujšo ohladitev v svoji zgodovini, saj se je v določenih obdobjih ta skoraj popolnoma ustavil. Kljub ohlajenemu ponovnemu zagonu in številnim finančnim težavam pa se letalski promet po svetu znova prebuja.
Ustavitev letalskega prometa so sicer pozdravili okoljevarstveniki, saj so letala med najbolj okoljsko obremenilnimi oblikami potovanja. Po ocenah Global Carbon Project se je količina izpustov v letalskem prometu zaradi pandemije v letu 2020 zmanjšala za 60 odstotkov.
Lani so letalski prevozniki po svetu prepeljali 4,4 milijarde potnikov, kar je 48 odstotkov prometa iz predkoronskega leta 2019. Okrevanje letalskega prometa je leta 2021 poganjal zlasti notranji promet, saj je znotraj meja držav potovalo 3,4 milijarde potnikov. To je 63,4 odstotka ravni iz leta 2019.
Domači promet po večini držav sveta okreva bistveno hitreje od mednarodnega. Obseg mednarodnega potniškega prometa je lani močno zaostajal za okrevanjem domačega prometa in je po ocenah ACI-ja dosegel 1,05 milijarde potnikov oziroma 27,8 odstotka številke iz leta 2019.
Počasno oživljanje ohromljenega prometa
Tudi letos združenje pričakuje manjši obseg letalskega prometa od tistega pred izbruhom pandemije covida-19. Glede na leto 2019 bo letalskih potnikov predvidoma 28,9 odstotka manj.
Obseg domačega potniškega prometa naj bi letos še naprej okreval hitreje kot obseg mednarodnega. S 4,46 milijarde potnikov naj bi dosegel 84 odstotkov obsega iz leta 2019.
Čeprav se pričakuje nekaj napredka, zlasti v drugi polovici leta 2022, pa bo obseg mednarodnega potniškega prometa po napovedih v tem letu le malo nad dvema milijardama potnikov, kar bi pomenilo 53,8 odstotka obsega iz leta 2019.
Pandemija covida-19 je lani še naprej klestila prihodke letališč po vsem svetu. Po zadnjih ocenah ACI-ja so letališča na svetovni ravni leta 2021 izgubila več kot 83,1 milijarde dolarjev prihodkov. Letos naj bi prihodki letališč dosegli 72,6 odstotka ravni iz leta 2019.
Odpravljanje protikoronskih omejitev bo sicer pozitivno vplivalo na okrevanje letalstva, kar vnaša nekaj optimizma. Vseeno združenje opozarja na številne dejavnike tveganja, kot so potencialne nove različice koronavirusa, visoke cene nafte, višja inflacija ter motnje v dobavni verigi. Hitrost in obseg okrevanja bi lahko zmanjšale tudi geopolitične napetosti po svetu in oboroženi spopadi, kakršnim je svet trenutno priča v Ukrajini.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje