Letalske družbe se po njihovih besedah spoprijemajo z največjo kadrovsko krizo v zgodovini letalske industrije, saj primanjkuje osebja praktično v vseh sektorjih panoge. Posledično se dolge vrste potnikov, ki čakajo na prijavo za let, se vijejo na letališčih vse od londonskega Heathrowa do Bruslja in Düsseldorfa v Nemčiji.
Razlog za pomanjkanje kadra so predvsem varčevalni ukrepi med pandemijo in dolgoletni slabi odnosi med sindikati letalskih delavcev in letalskimi podjetji. Letalske družbe so med pandemijo širokopotezno krčile sezname zaposlenih, zdaj pa jih ob povečanju prometa po koncu pandemije ne morejo več nazaj zapolniti. Vse večje breme je tako na preostalih zaposlenih, ki so že leta nezadovoljni s svojim položajem v podjetjih.
Tako so se letalske družbe, večinoma tudi po lastni zaslugi, znašle v nezavidljivem položaju, ko jim ob goreči želji turistov po potovanju po številnih zaprtjih, primanjkuje zaposlenih za izvedbo obljubljenih poletov. Poleg tega pa se vrtoglavo dražita gorivo in drugi stroški.
Iz Lufthanse so na primer sporočili, da bodo v času do 14. julija ukinili 770 poletov na in z letališč v Frankfurtu in Münchnu. Po tem datumu so mogoče dodatne spremembe poletnega voznega reda, so po poročanju časopisa Financial Times sporočili iz družbe. Že pred poletjem je Lufthansa zaradi pomanjkanja osebja najprej sporočila, da bo julija na letališčih v Frankfurtu in Münchnu odpovedala 900 poletov, nato pa je sklenila odpovedati še dodatnih 2200 od približno 80.000 poletov.
Odpovedi in dražitve
Visoki stroški energentov in pomanjkanje osebja pestijo tudi nemškega nizkocenovnega prevoznika Eurowings. Iz družbe v lasti nemške Lufthanse so tako konec tedna sporočili, da bodo svoje cene zvišali za najmanj deset odstotkov, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
Izvršni direktor Jens Bischof je za časopis Rheinische Post povedal, da se spopadajo z rastjo stroškov, ki samo za Eurowings znaša najmanj 100 milijonov evrov. "Posledično bomo morali prilagoditi svoje cene, ki so že zdaj približno deset odstotkov višje kot leta 2019, za najmanj dodatnih deset odstotkov," je dejal.
Težave zaradi pomanjkanja osebja so se najprej pojavile pri KLM-u in na amsterdamskem letališču Schiphol. Vsak dan se pred letališčem vijejo več sto metrov dolge vrste potnikov, zato so se pri KLM-u odločili za dodatne ukrepe. Do konca avgusta so tako napovedali ukinitev 20 povratnih poletov dnevno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje