Trenutno neposredne železniške povezave med Italijo in Slovenijo ni, saj je treba prestopati na Opčinah, je pa nazadnje neposredna povezava s Trstom in Vidmom obstajala pred petimi leti v okviru evropsko sofinanciranega projekta. "Čas se zdi zrel za obnovo čezmejne povezave med obema državama," so zapisale italijanske državne železnice.
Te izvajajo testno vožnjo hitrega vlaka iz družine Frecciarossa (rdeča puščica) med Benetkami oziroma železniško postajo v Mestrah in Sežano. Preizkus je del priprav na redno čezmejno povezavo med Milanom in Ljubljano. Hitri vlak tipa ETR 700 je tako odpeljal iz Mester prek Portogruara, Tržiča in Nabrežine do Opčin, kjer so se italijanski ekipi pridružili zaposleni Slovenskih železnic.
Tudi tam so že potrdili, da načrtujejo uvedbo nove vlakovne povezave. "V začetni fazi načrtujemo uvedbo enega para vlakov na relaciji Milano-Ljubljana in obratno," so pojasnili. Vlak bi imel po njihovih pojasnilih tudi vmesne postanke, in sicer na slovenski strani v Postojni, Divači in Sežani, ki so priljubljene destinacije italijanskih potnikov. Na italijanski strani pa bodo imeli potniki iz Slovenije poleg v Milano priložnost direktno potovati tudi v Trst, Benetke, Padovo, Verono.
Iz Ljubljane naj bi krenil malo pred sedmo zjutraj in v Milano prispel nekaj pred 14. uro popoldne
"Seveda je želja vseh nas, da bi se uvedba nove vlakovne povezave čim prej realizirala, vendar so v tem trenutku aktivnosti šele v začetni fazi, zato je o končnih rezultatih še prezgodaj govoriti," so glede časovnice zapisali na Slovenskih železnicah, medtem pa italijanski mediji pišejo, da bi neposredna povezava med Milanom in Ljubljano lahko zaživela že s 1. aprilom 2024.
Nova povezava naj bi nosila imeni Eurocity 136 in 137. Vlak Eurocity 137 naj bi tako iz Milana odšel nekaj po 15. uri popoldne in v Ljubljano prispel nekaj po 22. uri. Eurocity 136 pa naj bi iz Ljubljane odpeljal malo pred sedmo zjutraj in v italijansko finančno prestolnico prispel nekaj pred 14. uro popoldne. Vlaki iz družine Frecciarossa so hitri vlaki, ki lahko razvijejo hitrosti do 300 kilometrov na uro. Oblikovali so jih pri studiu Pininfarina, izdelujejo pa jih pri italijanski družbi iz japonskega konglomerata Hitachi. Trenutno povezujejo velika italijanska mesta.
V Sloveniji že uveden sistem signalizacije in nadzora vlakov ERTMS/ETCS
Testno vozilo naj bi bilo po poročanju italijanskih portalov za zdaj edino iz družine rdečih puščic, ki ima nameščen sistem signalizacije in nadzora vlakov ERTMS/ETCS. Ta naj bi postopoma nadomestil različne nacionalne sisteme in omogočil poenotenje železniškega prometa v Evropski uniji. V Sloveniji je že široko uveden, med drugim na celotnem koridorju med Koprom in italijansko mejo ter Šentiljem in Hodošem.
Zaradi infrastrukturnih zmogljivosti javne železniške infrastrukture v Sloveniji Potniški promet Slovenske železnice kot prevoznik pri testiranju tesno sodeluje tudi z upravljavcem javne železniške infrastrukture Slovenske železnice-Infrastruktura. Za nadgradnjo javne železniške infrastrukture je sicer pristojna državna direkcija za infrastrukturo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje