V Celju je od junija do konca avgusta prenočilo 24.671 turistov, od tega 78 odstotkov tujih. Številke so primerljive z letom 2019.

Panoramski posnetek Celja iz zraka, nastal avgusta 2016. Foto: BoBo/Peter Strouhal
Panoramski posnetek Celja iz zraka, nastal avgusta 2016. Foto: BoBo/Peter Strouhal

Med tujimi so bili najštevilčnejši gosti iz Nemčije in Avstrije, sledijo jim Italijani, Čehi, Srbi, Hrvati, Danci, Francozi in Španci. Na novo so Celje 'odkrili' Madžari, so porast gostov iz te države v sporočilu za javnost opisali v Zavodu Celeia Celje.

Dolžina bivanja v Celju je 2,4 dneva, kar je nekaj več kot leta 2019.

Celjski grad najbolj priljubljen
Celjski Stari grad ostaja ena glavnih turističnih atrakcij v mestu ob Savinji. Junija, julija in avgusta je bil njegov obisk rekorden, dober je bil tudi septembra. V štirih mesecih se je tako po grajskem poslopju sprehodilo skoraj 35.000 obiskovalcev, od tega 74 odstotkov tujih.

Za voden ogled gradu se je letos odločilo 280 skupin. Zavod Celeia Celje, ki upravlja s Starim gradom, pa je od junija do konca septembra na gradu pripravil več kot 30 različnih dogodkov, na katerih so skupno našteli več kot 7000 obiskovalcev. Letnih vstopnic za grad so letos, večinoma Celjankam in Celjanom, prodali 2463.

Glavna turistična atrakcija ostaja Stari grad, Celje pa krepi tudi ponudbo aktivne zelene mestne destinacije, pojasnjujejo v Zavodu Celeia Celje. Foto: TIC Celje
Glavna turistična atrakcija ostaja Stari grad, Celje pa krepi tudi ponudbo aktivne zelene mestne destinacije, pojasnjujejo v Zavodu Celeia Celje. Foto: TIC Celje

Aktivna zelena mestna destinacija
Celje sicer v promocijskih dejavnostih izpostavljajo zlasti kot aktivno zeleno mestno destinacijo. V sklopu tovrstne ponudbe med drugim izstopajo mestni gozd z Drevesno hišo, rekreacijsko središče Celjska koča in Šmartinsko jezero.

Nastala je nova kulinarična blagovna znamka Okusi Celja, v okviru nove strategije slovenskega turizma za obdobje 2022–2028 pa je fokus usmerjen na preobrazbo na strani ponudnikov in zadovoljitev odgovornega ter zahtevnejšega gosta.

"V Zavodu Celeia Celje se zavedamo, da imata Celje in okolica potencial za razvoj trajnostno usmerjenega zelenega, kulturnega, gastronomskega, mestnega, športnega turizma. Delovanja v skladu z vizijo nacionalne strategije turizma se bomo v prihodnje lotili še bolj sistematično," je dejala direktorica zavoda Maja Voglar.

Friderikov stolp je del grajskega kompleksa, ki je v 14. stoletju po desetletju bojev prišel v last grofov Celjskih. Foto: BoBo
Friderikov stolp je del grajskega kompleksa, ki je v 14. stoletju po desetletju bojev prišel v last grofov Celjskih. Foto: BoBo

Med promocijskimi aktivnostmi izpostavljajo študijske ture domačih in tujih novinarjev ter sodelovanje v kolesarski dirki Po Sloveniji. Celje se namreč ponaša z nazivom naj gostitelja dirke v letošnjem letu.

Dogajanje v Celju
Domače prebivalce v mesto ob torkih vabijo v sklopu dogodkov V Celje po veselje. Letošnje Poletje v Celju pa je postreglo z okoli 200 prireditvami, na katerih so našteli preko 20.000 obiskovalcev.

V jesenskem času med drugim izpostavljajo že zaključeni festival Rol.Ce & Vin.Ce, ki je pritegnil 3000 obiskovalcev. Začela se je koncertna sezona Zavoda Celeia Celje, celjski vodniki pa bodo opravili 65 brezplačnih vodstev po največjih znamenitostih.

Intenzivno potekajo tudi priprave na vrhunec zime, Pravljično Celje. Mesto želi ohraniti in utrditi položaj ene od treh najbolj prepoznavnih prazničnih destinacij pri nas, so še zapisali.