Glede na raziskavo je takih, ki verjamejo, da so sposobni prepoznati lažen oglas za počitnice, 68 odstotkov. Foto: Pixabay
Glede na raziskavo je takih, ki verjamejo, da so sposobni prepoznati lažen oglas za počitnice, 68 odstotkov. Foto: Pixabay

Na spletni platformi za kratkoročno oddajo nepremičnin Airbnb so izvedli raziskavo in objavili opozorila predvsem zato, ker se največ ljudi v tem času loti rezervacij počitnic za velikonočne praznike. Ugotovili so namreč, da so na Otoku med spletnimi prevarami vse pogostejše tiste, ki so povezane z rezervacijo počitnic. Več je le prevar, ki so povezane s kreditnimi karticami in lažnim predstavljanjem.

Potrošniki zaradi goljufij pri rezervaciji počitnic v povprečju izgubijo 1937 funtov (2324 evrov), ta znesek se v zadnjih letih vztrajno viša. Dodatno težavo pri tem predstavljajo tudi umetna inteligenca (UI) in družbena omrežja. Glede na raziskavo je takih, ki verjamejo, da so sposobni prepoznati lažen oglas za počitnice, 68 odstotkov, a jih od teh nato dve tretjini nista prepoznali z UI-jem ustvarjenih fotografij počitniških nepremičnin, ki so jim bile predložene.

Študija je pokazala tudi, da so tveganjem v Združenem kraljestvu posebej izpostavljeni mlajši od 30 let. Počitnice bi namreč prek družbenih medijev iskalo ali rezerviralo več kot 40 odstotkov mladih, več kot tretjina v tej starosti pa jih je izkazala pripravljenost na nakup dražjega aranžmaja, če bi ga oglaševal vplivnež ali slavna oseba.

Podjetje za najem nepremičnin Get Safe Online je po objavi rezultatov raziskave izdalo vrsto varnostnih nasvetov, da bi se izognili prevaram. Med njimi so pozivi uporabnikom, naj nikoli ne kliknejo nepričakovanih povezav, naj domnevne prevare vedno prijavijo, naj bodo previdni pri neobičajno poceni ponudbah ali visokih depozitih. Poleg tega se velja izogibati plačevanju potovanj z neposrednim bančnim nakazilom in pri rezervaciji držati zaupanja vrednih platform. Spletne račune je treba zaščititi z močnim geslom in večfaktorsko avtentikacijo, so še navedli.