Od plastičnih operacij do srčnih obvodov - bolnišnice od Indije do Singapurja in Južne Koreje letno zdravijo več kot milijon tujih pacientov, ki jih tja privabijo cenovno ugodnejše operacije, vrhunska tehnologija, visoko izurjeni zdravniki ter odsotnost čakalnih vrst.
Po napovedih strokovnjakov bo medicinski turizem v Aziji zrasel za od 15 do 20 odstotkov letno in bi do leta 2012 lahko prinesel 4,4 milijarde ameriških dolarjev, večinoma po zaslugi pojava novih bogatašev v regiji. Največ pacientov prihaja iz ZDA - Američani potujejo v tujino, da bi se tako izognili astronomskim stroškom zasebnega zdravljenja doma. Američani naj bi s tem privarčevali tudi do 50 odstotkov.
Vzor v južnokorejski popkulturi
V Južni Koreji, zlasti na področju lepotnih operacij, raste število kitajskih pacientov, ki so za svoje težave pripravljeni zapraviti neznanske vsote. Za to imata zasluge porast premožnega razreda na Kitajskem in zaslepljenost s t. i. Hallyujem ali Korejskim valom (južnokorejska kultura, ki zajema vse od popglasbe do TV-serij). "Vsakič ko gledam južnokorejski film ali TV-serijo, se mi zdijo tako lepi in hočem videti kot oni," razlaga ena izmed pacientk.
H Kim Bjung Gunu, plastičnemu kirurgu na seulski kliniki BK DongYang, prihajajo pacienti, stari med šest in 70 let. V povprečju za postopek zapravijo od 5. do 10.000 dolarjev. "Medicinski turizem bo eden izmed motorjev rasti južnokorejskega gospodarstva," meni Kim. In za optimizem ima vse razloge. Kitajski pacienti prihajajo v Južno Korejo s fotografijami korejskih zvezdnikov, katerih videz si želijo.
Lani je v državo pripotovalo skoraj 82.000 takih turistov, ki so blagajno napolnili za okoli 700 milijonov dolarjev. Še pred tremi leti je bila ta številka manj kot 8.000. Za drugo leto jih pričakujejo 200.000, do leta 2020 pa že vrtoglavi milijon. Stroški lepotnih operacij v Južni Koreji so za polovico manjši od tistih v ZDA.
Tajska ob operaciji nudi še počitnice
A čeprav je Južna Koreja ena najhitreje rastočih medicinskoturističnih destinacij, je za zdaj še daleč za Tajsko, Singapurjem, Indijo, Malezijo in celo Filipini. Vse te države stranke privabljajo z različnimi marketinškimi strategijami, pa tudi področji specializacij. Tajska in Indija se tako, denimo, specializirata za ortopedske in srčne operacije. Indija je celo uvedla posebno kategorijo vizumov, da bi medicinskim turistom olajšala birokracijo.
Tajska se trži kot "dvonamenska" destinacija, kjer lahko pacienti zdravstveni postopek združijo s poceni okrevanjem na plaži. Singapur se oglašuje kot "vrhunska" destinacija za medicinski turizem in med drugim oskrbuje malezijske sultane, politične osebnosti ter zvezdnike iz Azije in Bližnjega vzhoda. Do prihodnjega leta računa na milijon tujih pacientov, ki prihajajo v Singapur zdravit raka in srčna obolenja. Sosednja Malezija je lani z ugodno ponudbo privabila skoraj 400.000 medicinskih turistov, na milijon turistov do leta 2015 pa računajo tudi na Filipinih.
A nekateri strokovnjaki obžalujejo porast industrije medicinskega turizma, češ da spodbuja beg možganov iz državnega v zasebni sistem, z ruralnih na urbana območja, kamor specialiste zvabijo višje plače in boljša tehnologija. V skrajnem primeru bi porast tovrstne industrije lahko privedel celo do tega, da si tamkajšnje prebivalstvo ne bi več moglo privoščiti lastnega zdravstvenega sistema, saj bi povpraševanje tujih pacientov lahko pognalo cene v nebo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje