Študenti ugotavljajo, da turistični delavci prepogosto ostanejo prezrti, čeprav delajo neposredno s turisti in so pogosto prvi stik z gostom.
"V širši javnosti je prisotno mišljenje, da lahko tovrstne poklice opravlja vsak brez ustrezne izobrazbe in da v tem poklicu niso zahtevane dodatne spretnosti in posebne strokovne veščine. Na nekatere poklice se gleda celo slabšalno, saj so delavci premalo plačani. Največkrat je njihovo delo časovno omejeno, od delavca se zahtevata hitrost, spretnost, psihičen napor in delovna natančnost. Kljub temu pa so ključni za splošno delovanje vseh gostinskih in turističnih storitev. Pri nekaterih vrstah dela gre za kreativno delo in nastajanje inovativnih idej, denimo pri poklicu kuharja, barista, animatorja in še kje. A se v Sloveniji še vedno premalo povezuje tovrstne poklice z ustvarjalnostjo, ki je običajno rezervirana samo za umetniške poklice," so zapisali avtorji razstave.
Študenti menijo, da je poti, kaj storiti, da delavci v turizmu ne bodo več prezrti, več. "Prva naloga je ozaveščanje javnosti in s tem dvig ugleda poklicev turizmu s strani solidarnostnih projektov, kot je Vzemi si čas za nas, s strani delodajalcev in turističnih organizacij. Druga naloga je odnos delodajalcev do delavcev v turizmu, ki ga lahko izboljšajo z dobrimi delovnimi pogoji (delovni čas, organizacijska klima, dodatna izobraževanja, ukrepi za zaposlene z družinami ipd.) in ustreznimi plačami v turizmu, za katere študenti menijo, da so prenizke. Menijo, da manj cenjeni poklici gotovo prejemajo tudi nižje plače, kot si jih v resnici zaslužijo. Nižje plače pomenijo tudi manj interesa za ta delovna mesta."
Projekt Vzemi si čas za nas poteka že od meseca februarja 2022, ko je 22 študentov treh višjih strokovnih šol v Sloveniji (BIC Ljubljana, Višja strokovna šola, Višja strokovna šola za gostinstvo, velnes in turizem Bled in Višja strokovna šola za gostinstvo in turizem Maribor) pod mentorstvom treh predavateljev začelo objavljati nevidne zgodbe zaposlenih v turizmu na Facebooku in Instagramu.
Razstavo študentov BIC Ljubljana si je mogoče ogledati v Centru kulinarike in turizma KULT316 v Šentvidu v Ljubljani.
"Eden največjih izzivov, s katerimi se spoprijema slovenski turizem, je pomanjkanje ustrezno usposobljenih kadrov. Delno tudi zaradi slabega vpisa v srednje, višje in visoke šole s področja turizma in gostinstva. Bistveno je k temu pripomogla tudi epidemija koronavirusne bolezni, saj se je marsikdo v turizmu odločil za preusmeritev na drugo delovno mesto, v drugo stroko, zunaj turizma," je povedala predavateljica na BIC-u Ljubljana Lea Kužnik.
Zato sta ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, direktorat za turizem ter Slovenska turistična organizacija skupaj s partnerji združila moči v nacionalni kampanji za promocijo poklicev s področja turizma in gostinstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje