Kot prvi so z novega terminala ob 6. uri odpotovali čarterski potniki v Antalyo, ob 7. uri pa sta sledila čarterski let s košarkarskimi navijači v Litvo in prvi redni potniški let Lufthanse v Frankfurt. "Pionirji" so bili deležni tudi posebne dobrodošlice – poleg glasbene spremljave Godbe Cerklje je popotnike nagovoril tudi Zmago Skobir, poslovni direktor Fraporta. "Ta zgodba ima dolgo brado, vendar tukaj je, upam, da ste prve vtise vzeli s seboj in da vam je terminal všeč ter da ga boste uporabljali še večkrat," je dejal in poudaril, da gre za velik dogodek, ki bo zaznamovan v zgodovini slovenskega letalstva – Slovenija je namreč dobila infrastrukturo, ki si jo je dolgo želela.

Sorodna novica Po letih čakanja je novi terminal le postal realnost. Se mu obeta tudi železniška povezava?

"Dolgo smo tega otroka 'redili' in zdaj je tukaj," je še pripomnil o pridobitvi, ki se je začela graditi julija leta 2019, uradno pa se je odprla 16. junija 2021 in prinaša predvsem višjo raven storitev za potnike, boljše delovne pogoje za zaposlene in bolj privlačno okolje za poslovne partnerje. Ta vključuje tudi 10.000 kvadratnih metrov novih površin, med drugim tudi povečan prostor za varnostno kontrolo in sortirnico, več točk za prijavo na let ter najsodobnejšo opremo.

Trenutno imajo deset destinacij

"Fraport Slovenija z novo infrastrukturo uresničuje vizijo ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko – stičišče priložnosti za posameznika, družbo in širšo globalno skupnost," je pojasnil Skobir. Z novo duty free trgovino in gostinsko ponudbo je poskrbljeno tudi za večje udobje potnikov, nekatere novosti pa še prihajajo, ljubljansko letališče pa se bo tako uvrstilo med moderna evropska letališča. Nova podoba je strnjena v minimalistični objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge, krasi pa ga pogled na Alpe.

Med drugim bodo potniki nov terminal na prvi dan še dodatno krstili s poleti v Beograd, Amsterdam, Varšavo in Sankt Peterburg. Terminal so sicer preplavili slovenski košarkarski navdušenci, ki so bili namenjeni v litovski Kaunas, kjer bo v okviru kvalifikacij za olimpijske igre potekala košarkarska tekma med Slovenijo in Poljsko. Sicer bodo sprejeli tudi prve potnike, ki bodo v Slovenijo prišli zaradi njenega predsedovanja Svetu EU-ja.

"Nekaj časa bo trajalo, da bo ta vozni red tak, kot je bil nekoč," je še povedal Skobir, ki je sicer optimističen, da se bo letalski promet kmalu spet postavil na noge, in poudaril, da bo terminal zdaj treba napolniti, leti pa se že vračajo. Trenutno imajo deset destinacij, na letališče prihaja še osem ali devet prevoznikov. Med novostmi sta Dubaj in Madrid. Največjo težavo jim trenutno predstavlja Anglija, kjer se zaradi izbruha nove različice covida-19 že zamikajo leti.

Delne obnove bo deležen tudi stari terminal

Na letališču v tem času sicer sprejmejo okoli 1000 potnikov na dan. V tem mesecu pričakujejo okoli 30.000 potnikov, kar je sicer trikrat manj, kot bi jih imeli v časih pred epidemijo covida-19. Nov terminal naj bi sicer na leto lahko sprejel 3 milijone potnikov, 1250 na uro, v preteklosti se je ta številka gibala okoli 500. Zaradi dotrajanosti je bilo v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov, družba pa naložbo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutnega položaja.

Za prehod s starega na novi terminal je bilo treba tudi ustrezno izobraziti kader. Izobraževanje se je začelo oktobra, zanj so po besedah Oliverja Weissa, vodje operative pri Fraportu Slovenija, ki je vodil projekt prehoda s starega na novi terminal, porabili približno 3000 ur. Celotna naložba je znašala 21 milijonov evrov, izpeljali pa so jo v zastavljenih časovnih in finančnih okvirih.

Delne obnove bo deležen še stari terminal, ki bo namenjen bolj posebnim poletom, kot so na primer izraelski čarterski leti, ki potrebujejo posebno varnostno kontrolo in veliko prostora. Prav tako bi se lahko preko starega terminala odvijali nizkocenovni prevozi.