Raziskava univerze Harvard, ki je zajela več kot 6.000 stanodajalcev v petih ameriških mestih, je ugotovila, da imajo osebe z imeni, ki zvenijo afroameriško, približno 16 odstotkov manj možnosti, da dobijo pozitivni odgovor, ko pošljejo poizvedovanje za sobo, kot tiste z belopolto zvenečimi ameriškimi imeni.
Airbnb je že priznal, da mu zadeva predstavlja "precejšen izziv", in povabil k sodelovanju "vsakogar, ki nam lahko pomaga zmanjšati potencialno diskriminacijo znotraj Airbnbjeve skupnosti". "Smo v stiku z avtorji te raziskave in veselimo se nadaljnjega dialoga z njimi," so še dodali.
Airbnb je spletna platforma, ki omogoča ljudem oddajanje sob, stanovanj ali celotnih posestev. Na leta 2008 ustanovljeni strani je prijavljenih že več kot dva milijona prenočišč v 190 državah.
Ugotovitve konsistentne s preostalimi področji
Trojica raziskovalcev s Harvardove poslovne šole ugotavlja, da Airbnbjev model navajanja podrobnosti glede gostiteljev in gostov tlakuje pot diskriminaciji. V raziskavi so bili zajeti Baltimore, Dallas, Los Angeles, St Louis in Washington, avtorji raziskave pa so ustvarili povsem enake lažne profile, ki so se razlikovali zgolj v imenih. Nato so začeli pošiljati poizvedbe za sobe. Ko so se za sobo zanimali profili z belopolto zvenečimi imeni (Todd, Allison ...), so dobili pozitivni odgovor v 50 odstotkih primerov. S temnopoltimi imeni (Darnell, Tamika ...) je ta delež padel na 42 odstotkov.
Avtorji izpostavljajo, da je odstopanje konsistentno s preostalimi področji, kjer je zaznati prikriti rasizem, od trga dela do posojil prek spleta, od oglasov do taksijev. Študija tudi ugotavlja, da temnopolte v enaki meri diskriminirajo belopolti in temnopolti stanodajalci. Spol pri tem ni igral vloge. Tovrstna rasna nedoslednost v hotelski industriji denimo ne obstaja, saj se rezervacije običajno opravljajo samodejno, ne da bi se ime gosta pojavilo vnaprej.
Prav tako rešitev avtorji raziskave predlagajo tudi Airbnbju. "Airbnb bi lahko skril imena gostov, na isti način, kot že zdaj preprečuje izpis e-pošte in telefonske številke, da gost in stranka ne bi mogla zaobiti platforme in njenih pristojbin," pravijo avtorji. "Na eBayu že dolgo uporabljajo psevdonime in samodejne pozdravne formule, tako, da bi Airbnb lahko zlahka implementiral ta pristop."
Kako pomembna je uporaba pravega imena?
Airbnb sicer spodbuja uporabnike, naj uporabljajo opcijo "takojšnje rezervacije", ki omogoča gostom rezervacijo sob brez predhodne odobritve lastnika stanovanja, kar naj bi postajalo vse popularnejše. Ne namerava pa stran preiti na psevdonime pri rezervacijah, saj se jim zdi, da so prava imena pomemben del ohranjanja zaupanja med obema stranema.
Profesor Ben Edelman, eden izmed avtorjev raziskave, se ne strinja. "Od tebe zahtevajo, da razkriješ svoje ime, a čemu? Kakšne koristi točno imaš od tega? Airbnb trdi, da povečuje odgovornost - ampak kako? Seveda je pomembno, da Airbnb pozna pravo ime osebe, mislimo pa, da ni nobene potrebe, da stanodajalec pozna ime potencialnega gosta," je povedal za BBC.
A čeprav je splet lahko odlična uravnilovka na področju rase in družbenega razreda, pa avtorji opozarjajo, da s tem ne odpravljaš diskriminacije kot take, saj ta v resničnem svetu še vedno obstaja. In čeprav pri nakupih prek Amazona ne boš izkusil rasne diskriminacije, kot bi jo morda v trgovini, pa eksplozija družbenih omrežij dejansko razveljavlja začetne prednosti spleta, kar se tiče rasne diskriminacije. Dokaz? Rezultati iste raziskave kažejo, da se bodo kupci v manjši meri odzvali na oglas za iPod, če tega na fotografiji v oglasu drži temnopolta roka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje