Ameriška in kanadska mesta še zlepa ne bodo dohitela Amsterdama, ki je znan po svoji odlični kolesarski inftrastrukturi, a napredek je viden. Vse več mestnih oblasti si prizadeva za boljšo ureditev kolesarskih stez, da bi lahko mestno kolesarjenje postalo ne le način rekreacije, temveč tudi način, kako priti v službo. Če bi se prebivalci množičneje odločali za kolo, bi to zmanjšalo gnečo na cestah, posledično pa bi bilo v zraku tudi manj škodljivih plinov.
Portland je prvo večje ameriško mesto, ki načrtuje pravo kolesarsko infrastrukturo. Mesto s 500.000 prebivalci je začelo projekt Zelena škatla, gre za pilotni program, ki med drugim zajema zemljevid mesta, na katerem so označene vse kolesarske proge.
"Portland je vsaj 10 let pred drugimi večjimi ameriškimi mesti," pravi Stephan Shier, vodja podružnice nizozemskega kolesarskega podjetja v Seattlu. Mesto vrtnic je v zadnjih letih postalo tudi pravo središče ameriške proizvodnje kolesa, samo lani so prihodki znašali 68 milijonov dolarjev. Med drugim za večjo popularizacijo koles številni hoteli svojim gostom ponujajo brezplačno uporabo kolesa, spreminja se podoba mesta, več je kolesarskih parkirišč, obstajajo pa številne kolesarske ture, krajše in daljše.
Velike kolesarske načrte ima tudi vetrovno mesto: Chicago namerava do leta 2015 postati najbolj kolesarsko mesto v ZDA. Podobne načrte ima tudi New York, mestni načrtovalci so pred kratkim že obiskali Koebenhavn in Amsterdam, da bi "prekopirali" najboljše trike iz obeh mest, Montreal pa je po vzoru pariškega Veliba začel projekt brezplačnih koles.
K. T.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje