Slovenci upajo, da bodo nogometaši tudi v JAR-u razveseljevali. Foto: EPA
Slovenci upajo, da bodo nogometaši tudi v JAR-u razveseljevali. Foto: EPA
Nogomet
Nogometna evforija je že zajela ves svet. Foto: EPA
JAR
JAR bo poleti v središču svetovne javnosti, slovenska vlada pa upa, da bo tako tudi s Slovenijo. Foto: EPA
Promocija Slovenije pri Angležih

Cilj STO-ja in ministrstva za gospodarstvo je spodbuditi slovenski turizem v okviru svetovnega prvenstva v nogometu, ki bo potekalo v Južnoafriški republiki. "Gre za priložnost, ki je ne želimo izpustiti," je bila rdeča nit tiskovne konference.

STO in ministrstvo za gospodarstvo bosta predvsem v Veliki Britaniji in Nemčiji, ki z 11 oziroma šestimi odstotki ustvarjenih tujih nočitev sodita med pomembnejše trge za slovenski turizem, poskusila izpeljati nekatere posebne akcije, ki naj bi izboljšali obisk turistov glede na preteklo leto.

Če bo Slovenija zmagala v finalu, bodo Angleži letovali zastonj
Sporočilo ene večjih promocijskih dejavnosti na Otoku bo "Stavite na Slovenijo" s sloganom: "Slovenia ... bet you'll love it" oziroma "stavimo, da vam bo všeč". "Če se bo Slovenija uvrstila v osmino finala svetovnega prvenstva, bomo turistom povrnili 25 odstotkov cene vplačanega aranžmaja za počitnice v Sloveniji. Če se bo Slovenija uvrstila v polfinale, bomo vrnili polovico, in če bo Slovenija zmagala v finalu, bomo v celoti vrnili vsoto, kolikor je znašal paket za počitnice v Sloveniji," je na novinarski konferenci napovedal minister za gospodarstvo Matej Lahovnik.

Izbrani potovalni paketi počitnic v Sloveniji, rezervirani in plačani do 10. junija 2010, bodo vključevali promocijsko ponudbo v ceni paketa, namenjeni pa bodo izključno gostom z Otoka. Akcija je nastala v povezavi s ponudniki aranžmajev, kar pomeni, da bodo omenjeno ponudbo ob morebitnem takem razpletu krili "tour-operaterji". STO v sodelovanju s slovenskim veleposlaništvom v Londonu preučuje tudi možnost polletnega zakupa puba v središču britanske prestolnice, ki bi služil kot osrednja informativna točka Slovenije pred in med prvenstvom.

"Slovenija mora izkoristiti 'prime time'"
Na ministrstvu se zavedajo, da bo nogometno prvenstvo eden pomembnejših medijskih dogodkov, v katerem bo po zaslugi slovenskih reprezentantov dejavno sodelovala tudi Slovenija. "Slovenija bo igrala najmanj tri tekme na SP-ju, kar pomeni 270 minut pozornosti svetovne javnosti, če bodo kakšni podaljški, še več. Če se uvrstimo v nadaljevanje, v kar verjamemo, pa bomo deležni še toliko večje pozornosti. To je zagotovo treba izkoristiti. Zelo malo je priložnosti, ko Slovenija dobi takšen 'prime time', zelo malo je priložnosti, ko tako velik delež gledalcev po vsem svetu spremlja dogodek, ki je neposredno vezan na Slovenijo," je še povedal minister.

Promocijske akcije ne bodo usmerjene le na Veliko Britanijo in Nemčijo, predstavitve slovenskega gospodarstva in turizma bodo tudi na Slovaškem. Prav iz teh treh držav je v Slovenijo v lanskem letu po uradnih podatkih za mesece od januarja do novembra prišlo 230.000 obiskov, vključno z decembrom gre za številko četrt milijona obiskov. Ti turisti so ustvarili okrog 800.000 nočitev v Sloveniji, je povedal Lahovnik.

Novinarske konference sta se udeležila še generalni direktor direktorata za turizem Marjan Hribar in direktor STO-ja Dimitrij Piciga, ki sta nanizala še vrsto drugih ukrepov, povezanih s krepitvijo blagovne znamke "I feel Slovenia" in dogodki za promocijo turizma in slovenskega gospodarstva tudi v državi gostiteljici prvenstva JAR v luči slovenskega nastopa.

Lahovnik bi odpotoval v JAR
"Odvisno je od časa, s tega vidika malo zavidam prijatelju Karlu (Erjavec - op. p.), ki bo imel, kot kaže, malo več časa," je minister proti koncu novinarske konference odgovoril na vprašanje, ali se bo tudi sam odpravil na jug Afrike bodrit varovance Matjaža Keka. Na koncu je minister prijel za nogometno žogo in navzočim predstavnikom sedme sile prikazal tudi nekaj veščin preigravanja.

Promocija Slovenije pri Angležih