Dozdajšnji slovenski državni sistem kategorizacije nastanitvenih obratov bo zamenjala kategorizacija nastanitvenih obratov pod okriljem združenja Hotelstars. Oba sistema sta sicer precej primerljiva, a obstaja tudi nekaj razlik. Slovenski sistem je bil tako pri določenih merilih kompleksnejši, predvsem pa je bil bolj administrativno naravnan.
Več stvari je bilo določenih na način, da so se dale natančno izmeriti, na primer velikost sob ali kopalnic ter površina oken. Pri Hotelstars so ocene pri vrsti teh določil v domeni ocenjevalca.
Več poudarka na kakovosti
Na drugi strani Hotelstars daje velik poudarek kakovosti. "Za pet zvezdic mora imeti hotel res luksuzno opremo, dušo, velik poudarek je na čistoči in vzdrževanju. Ni dovolj zgolj zagotavljati določene elemente, pomembni sta tudi njihova čistoča in kakovost," je izpostavila Zagorčeva.
V testnem ocenjevanju švicarski ocenjevalci na primer niso z metrom merili vzmetnice, ampak so jo dvignili, slekli in pregledali, ali so na njej kakšni madeži. Za otroško igralnico denimo ni dovolj, da jo hotel ima, ampak tudi, da ima dnevno svetlobo, da otroke varuje usposobljeno osebje in podobno, je ponazorila sogovornica.
Bližnjic do višjega števila zvezdic ne bo
Največ pomislekov in dilem pri snovanju nove kategorizacije je bilo po besedah Zagorčeve pri ocenjevanju. "Leta 2014 smo se soočili s sodbo upravnega sodišča, ki navaja, da ocenjevalci nastanitvenih obratov nimajo pravne podlage za delovanje," je spomnila. Če bi želeli sistem obveznih ocenjevalcev, bi to morali urediti v zakonu o gostinstvu.
Da bi se izognili podaljševanju postopka uvajanja kategorizacije z negotovim izidom, so se na ministrstvu odločili za drugo pot. Tako zdaj tudi najvišjih kategorij ne bo določal več ocenjevalec nastanitvenih obratov, ampak obrat sam. Obrat tako v celoti nosi tudi odgovornost. Se pa lahko obrat, na primer hotel, po pomoč še vedno obrne na usposobljene ocenjevalce, ki delo opravijo zanj.
Nikakor na gospodarskem ministrstvu ne nameravajo dovoliti izigravanja sistema oziroma "bližnjic" do višjega števila zvezdic. "Skupaj s Turistično gostinsko zbornico Slovenije, Združenjem hotelirjev Slovenije in drugimi bomo vzpostavili sistem za spremljanje ravni kakovosti," je povedala Zagorčeva.
Mehek nadzor
"Oblikovana bo strokovna komisija, ki bo izvajala testne ocene. V 15 mesecih, od oktobra letos do konca prihodnjega leta, bo izvedenih od 90 do 100 testnih ocen v nastanitvenih obratih različnih kategorij in vrst v različnih koncih Slovenije," je pojasnila.
S tem bo nastal neke vrste mehek nadzor. Če bo namreč ta skupina odkrila manjša odstopanja, bodo nastanitveni obrat le prijazno opozorili. Če bodo odstopanja večja, se bo s tem ukvarjalo gospodarsko ministrstvo, ki bo lahko v skrajnosti obvestilo tudi tržni inšpektorat.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje