Na počitnice v Bradford? Zakaj že? Foto:
Na počitnice v Bradford? Zakaj že? Foto:
Teatro di San Carlo
Opera Teatro di San Carlo, bližnji Pompeji, potem pa si turist že skoraj želi zapustiti Neapelj. Foto: Teatro di San Carlo

Študija The City Brand Barometer (Barometer mest kot blagovnih znamk), ki jo je izpeljalo londonsko podjetje Saffron Consultants, je pokazala, da je najmočnejša blagovna znamka med evropskimi mesti Pariz. Sledi mu London, nato pa se zvrstijo Barcelona, Berlin in Amsterdam. 'Odkrito' je bilo tudi mesto z najmanj ugleda. To je zahodno yorkširski Bradford, ki se sicer lahko pohvali z zanimivo viktorijansko arhitekturo, to pa je bolj ali manj tudi vse. Morda bo kmalu bolje, kajti mesto v neposredni bližini Leedsa po dolgi krizi, v katero je padlo s počasnim usihanjem tekstilne industrije sredi 20. stoletja, počasi okreva, in sicer predvsem po zaslugi finančnih dejavnosti in elektronske industrije. A v primerjavi z bližnjima Leedsom in Manchestrom je Bradford še vedno precej revno mesto.

Porazna Italija
Raziskava je primerjala turistične danosti mesta oziroma tisto, kar naj bi turiste privlačilo same po sebi, in strategijo oglaševanja teh znamenitosti. Tako se je izkazalo, da sta si mesti Rim in Berlin, ki ju obišče približno enako število turistov, popolnoma različni, kadar stopimo na področje 'turistične politike'. Rim tako 'parazitira' na svojih znamenitostih, medtem ko zna Berlin tistemu, kar ima, dati veliko dodatno vrednost. Italija očitno zares potrebuje poduk v turistični ekonomiji.

Študija je tako med drugim pod drobnogled vzela tudi primerjavo med Neapljem in Barcelono. Obe mesti sta približno enako pomembni središči v regionalnem smislu, obe odlikuje odlična kulinarika, izjemna zgodovinska dediščina in pomen v zgodovini evropske umetnosti. Vendar je Neapelj danes mesto, o katerem Evropejci ne sanjajo ravno pogosto. Obiščejo ga le zato, da si ogledajo Pompeje, precej zanemarjeno najstarejšo operno hišo na Apeninskem polotoku (Teatro di San carlo) in še nekaj drugih arhitekturnih posebnosti. Potem se najraje kar hitro "poberejo" iz mesta, ki je še vedno razvpito leglo kriminala in politike podkupovanja.

Podobno turistično vzorni mesti, kot sta Berlin ali Barcelona, sta na britanskem otoku Glasgow in mesto Beatlov Liverpool.