Blejska župnija je prek svojega podjetja Blejski otok na Blejskem jezeru vzpostavila linijski prevoz z ladjico na električni pogon v obliki pletnje. Kot je pojasnil blejski župnik Janez Ferkolj, je ladjica namenjena linijskemu prevozu, saj se s pletnjarji ni mogel dogovoriti, da bi se bolj prilagodili željam gostov. Linijski prevoz z jasnim razporedom vožnje na vsako uro pa obiskovalcem Blejskega otoka omogoča, da se brez dogovorov s prevoznikom sami odločajo, kako dolg bo njihov obisk na otoku.
Ladjica oziroma čoln na električni pogon, ki ima obliko pletnje, lahko sprejme 20 ljudi, vožnja z njo pa je ugodnejša kot s pletnjo, saj je bila postavljena cena osem evrov, medtem ko prevoz na otok s pletnjo stane 14 evrov na osebo. V sodelovanju z Avtobusno postajo Ljubljana so ponudili tudi ugodne pakete z avtobusno povezavo do Bleda, z ladjico na otok ter ponudbo na otoku.
Že v petek dopoldne, ko je ladjica Sinaj začela voziti, so na ljubljanski avtobusni postaji prodali 25 vstopnic za paket, vendar so se na Bledu takoj pojavile težave. Pletnjarji naj bi turistom onemogočali vstop na čoln, kar so v družbi Blejski otok rešili z dodatnim spremstvom na plovilu.
Danes pa so člani čolnarskega združenja Pletna Bled električni čoln, ki je last župnije Bled, ob pristanku na obali jezera pričakali in ga samovoljno in brez vsakega predhodnega opozorila potegnili iz jezera ter s tem onemogočili izvajanje prevozov, je pojasnil Ferkolj in dodal, da so zaradi tega primorani objavljeno ponudbo paketnega obiska Blejskega otoka za nedoločen čas ukiniti.
Pletnje na kopnem
Na kopnem pa ni le električni čoln, temveč tudi pletnje. Pletnjarji, ki se ne strinjajo z novo pridobitvijo na jezeru, so jih namreč v znak protesta ponoči oziroma zjutraj potegnili na kopno. V vodo naj bi jih vrnili šele, ko bo občinska oblast stvari uredila. Prepričani so namreč, da nova ladjica, ki vzpostavlja linijski prevoz, krši plovbni režim.
Predsednik čolnarskega združenja Pletna Bled Marjan Žvegelj je dejal, da ladja Sinaj v štirih točkah krši veljavni odlok o plovbnem režimu po Blejskem jezeru. Čeprav daje vtis, da je lesena, je ladjica kovinska in je peto električno vozilo na jezeru, kjer so dovoljena le štiri. Poleg tega naj bi imela župnija dovoljenje le za prevoze po jezeru le za oskrbo otoka, ne pa za prevoz potnikov.
Današnje dogajanje so spremljali tudi policisti, ki so ocenili, da je šlo za neprijavljen shod, in občinski redarji. Nadzor nad plovbnim režimom naj bi bil v pristojnosti inšpektorjev, vodno pravico pa podeljuje država prek upravnih enot, in ne občina.
Blejski župan Janez Fajfar meni, da je protest pletnjarjev prenagljen. Na občini namreč usklajujejo vse pripombe in pripravljajo nov plovbni režim. Županu pa se zdi bistveno predvsem to, da imajo vsa plovila na jezeru tradicionalen videz, ki ga Sinaj ima.
Pletnjarji se očitno bojijo, da bi jim nova ladjica lahko odvzela del turistov. Direktor Turizma Bled Jaka Ažman pa je prepričan, da turistov, ki si želijo na otok, dovolj za vse. Dopolnitev turistične ponudbe z ladjico, ki je v obliki pletnje in je skladna z uveljavljenimi standardi, se mu zato zdi dobrodošla novost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje