Maja bo z brniškega letališča začel leteti poljsko-madžarski nizkocenovnik Wizzair. Foto: EPA
Maja bo z brniškega letališča začel leteti poljsko-madžarski nizkocenovnik Wizzair. Foto: EPA
Eden prvih ponudnikov nizkocenovnih letov je bila irska družba Ryanair. Foto: EPA

Poznavalci ocenjujejo, da se bo rast nadaljevala tudi po letu 2010 in kmalu presegla ponudbo velikih letalskih družb. Te naj bi ohranile prvo mesto le v mednarodnem prometu.

Največja evropska ponudnika nizkocenovnih letov Ryanair in Easyjet sta že naročila 300 novih letal, kar po nekaterih ocenah pomeni dodatnih 75 milijonov potnikov letno. Trenutno leti letno v Evropi okrog 400 milijonov ljudi, od tega jih 60 milijonov uporablja storitve nizkocenovnih prevoznikov.

Revolucija poceni letov
Nizkocenovniki so se na evropskem trgu pojavili okoli leta 2000 in povzročili pravo revolucijo. Za smešno nizke cene so ponudili letalske prevoze med večino evropskih prestolnic in večjih mest. Njihov uspeh gre v prvi vrsti pripisati njihovi izredno uspešni poslovni organiziranosti, ki je stroške poslovanja pripeljala na najnižjo možno mero, v drugi vrsti pa tudi učinkovitemu elektronskemu poslovanju.

Razvili so sistem rezervacije poletov, ki omogoča zgolj in samo rezervacije prek spleta. S takim načinom prodaje svojih poletov so se izognili vsem stroškom razvijanja prodajne mreže, najsi bo lastne ali pa prek posrednikov oziroma agentov. Tako so se izognili tudi strošku agentskih provizij, ki pri drugih prevoznikih predstavljajo visok delež pri sami ceni vozovnice.