UNWTO ima sedež v Madridu v Španiji. Foto: EPA
UNWTO ima sedež v Madridu v Španiji. Foto: EPA
Francija ostaja najbolj priljubljen cilj svetovnih turistov. Foto: EPA
Postojnska jama
Po podatkih Statističnega urada RS -a je med tujimi turisti v Sloveniji najbolj priljubljena Postojnska jama. Foto: MOP-ARSO
Pozornost turistov pritegne tudi blejski grad. Foto: RTV SLO

V prvi tretjini letošnjega leta je potovalo približno 236 milijonov turistov, kar je okoli 10 milijonov več kot v istem obdobju lani. Turistični barometer Svetovne turistične organizacije (UNWTO) je tako ugotovil 4,5-odstotno rast števila turistov.

Število turistov v Afriki in na Srednjem vzhodu se je povečalo za 11 odstotkov, v Aziji in na tihooceanskem območju za osem, v Evropi in obeh Amerikah pa za malo manj kot tri odstotke.

Razlogi za nadaljevanje rasti v turizmu so ugodne gospodarske razmere na najpomembnejših turistilnih trgih, to, da zaupanje potrošnikov ostaja veliko, in prizadevanja nacionalnih turističnih organizacij za razvoj in promocijo turizma.

Posamezne vlade turizmu namenjajo vse več pozornosti, povečujejo se naložbe v infrastrukturo in promocijo turizma, razvijajo se domači turistični trgi, postopki pri prestopu mej postajajo enostavnejši, medregionalno sodelovanje raste, povečuje pa se tudi delež zasebno-javnih vlaganj.

Od maja do avgusta so v junijski izdaji Turističnega barometra pri UNWTO napovedali nadaljnjo rast števila turistov.

Najbolj priljubljene turistilčne destinacije:
1. Francija
2. Španija
3. ZDA
4. Kitajska
5. Italija
6. Velika Britanija
7. Mehika
8. Nemčija
9. Turčija
10. Avstrija

2,5-odstotna rast v Evropi
Za 2,5-odstotno rast števila turistov v Evropi sta najbolj zaslužni gospodarska in politična stabilnost. Kljub visokim cenam goriva, strahu pred ptičjo gripo in terorizmom se je povečalo tudi povpraševanje po letalskih prevozih. K rasti letalskega turizma so veliko pripomogli tudi ponudniki nizkocenovnih letalskih prevozov, ki so postali dostopni vse večjemu številu svetovne populacije.

V severni Evropi se je število turistov v prvi tretjini letošnjega leta v primerjavi z istim obdobjem lani povečalo za osem odstotkov, med njimi na Finskem za 15 odstotkov, v Veliki Britaniji pa za osem odstotkov.

Južna in sredozemska Evropa je dosegla 5-odstotno rast, Izrael in Hrvaška 12-odstotno, Srbija in Črna gora 10-odstotno, Španija 6-odstotno rast, Turčija pa je zaradi strahu pred ptičjo gripo dosegla 4-odstotni padec števila turistov. Italija je po dveh negativnih letih dosegla 5-odstotno rast, Romunija 12-odstotno, Latvija 30-odstotno in Litva 16-odstotno rast.

V Zahodni Evropi je Nemčija dosegla 6-odstotno rast, v Franciji so ugotovili 0,2-odstotni padec, v Avstriji pa so tudi na račun 250. obletnice Mozartovega rojstva dosegli 1,7-odstotno rast, v aprilu kar 45-odstotno rast števila turistov.

Turizem v Sloveniji
Po 4-odstotni rasti števila turistov v letu 2005 smo v Sloveniji v prvih sedmih mesecih letošnjega leta dosegli le 1-odstotno rast števila turistov.V Slovenijo je tako od januarja do konca julija po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije prispelo 1,369.250 turistov. Ob tem se je število tujih turistov povečalo za 2 odstotka, število domačih pa je ostalo nespremenjeno.

Največ tujih gostov v Slovenijo prihaja iz Avstrije, sledijo pa Nemčija, Velika Britanija, Italija in Hrvaška.

Pozitiven dejavnik, ki vpliva na število turistov v Sloveniji, je to, da Slovenija sodi med razmeroma nove turistične destinaciej v srednji Evropi, Ljubljana pa je uvrščena med nove in privlačne evropske prestolnice. Negativni dejavniki pa so predvsem recesije na določenih turističnih trgih in slabo vreme.

Turistični barometer je dejavnost Svetovne turistične organizacije, s katero redno spremlja kratkoročne težnje udeleženih v turistični dejavnosti. Turistični barometer je objavljen trikrat na leto (januarja, junija in oktobra), vsakič pa vsebuje pregled kratkoročnih turističnih podatkov o destinacijah, državah in letalskem prometu, izsledke zadnje raziskave Panel turističnih strokovnjakov, ocene in napovedi kratkoročnih turističnih dejavnosti in izbrane ekonomske podatke, ki so pomembni za turizem.