Podzemna železnica v Rimu bi uničila ogromna arheološka bogastva. Foto: EPA
Podzemna železnica v Rimu bi uničila ogromna arheološka bogastva. Foto: EPA
Rimski Kolosej je ena najlepših antičnih zgradb. Foto: EPA

Predstojništvo za varstvo kulturne dediščine se namreč ne strinja s projektom podzemne železniške proge, saj bi ta uničil veliko arheološkega materiala pod mestnim središčem.

Nov projekt vreden 3,1 milijarde evrov
Nova podzemna železniška proga C, ki naj bi stala 3,1 milijarde evrov in naj bi bila končana do leta 2015, naj bi tekla 30 metrov pod strogim rimskim zgodovinskim središčem, zato bo morala italijanska prestolnica žrtvovati ogromno dragocenega arheološkega materiala.

Tako naj bi zaradi moderne železnice uničili Agripin kenotaf pod trgom Sforza Cesarini in cesto iz republikanskega obdobja pod Beneškim trgom (Piazza Venezia). Predstojnik oddelka za varstvo kulturne dediščine Angelo Bottin je povedal, da bi moral Rim žrtvovati preveč dragocenega arheološkega materiala, zato je že sredi januarja poslal poročilo generalnemu direktorju arheološkega oddelka pri ministrstvu za kulturno dediščino Stefanu De Caru, ki se o zadevi še ni odločil.

Boljši bi bil en sam predor
Da bo izguba res velika, opozarja tudi predsednik rimske sekcije predstojništva "Italia Nostra", ki se ukvarja s kulturno dediščino, Carlo Ripa di Meana, ki poudarja, da je v projekt načelno privolil že leta 1993, vendar se ne strinja z njegovo obsežnostjo.

Rimske mestne oblasti so predvidele dva predora, oba široka po deset metrov, kar bi po mnenju Ripa Di Meana porabilo veliko preveč prostora. Meni, da bi bilo bolje uporabiti formulo enega samega predora kot pri progi rimske podzemne železnice D, tam pa naj bi vozili vlaki, ki bi imeli gume, namesto da bi tekli po tirih.

A. G.