Turistična borza letos poteka v Termah Olimia, drugo leto pa jo bodo pripravili v Kranjski Gori. Foto: MMC RTV SLO
Turistična borza letos poteka v Termah Olimia, drugo leto pa jo bodo pripravili v Kranjski Gori. Foto: MMC RTV SLO

14. slovenske turistične borze (SIW), ki velja za osrednji poslovni dogodek v slovenskem turizmu in ki poteka v Termah Olimia, se udeležuje 384 predstavnikov iz 268 podjetij, med njimi polovica iz tujine. Borza letos poteka v znamenju čutov in pod sloganom V zelenih odtenkih slovenskih voda.

Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, ki pripravlja omenjeni dogodek, je povedala, da letos na borzi gostijo številne že znane, pa tudi nove partnerje slovenskega turizma. Pohvalila se je, da borza letos gosti še posebej veliko podjetij, ki se dogodka udeležujejo prvič - to so podjetja iz Španije, Velike Britanije, Nizozemske in Rusije. Sploh prvič pa borza gosti organizatorje potovanj iz Danske, Grčije, Irske, Izraela, Kuvajta, Slovaške in Združenih arabskih emiratov.

Turizem je pomemben segment gospodarstva
V. d. generalnega direktorja direktorata za turizem Marjan Hribar je prav tako izpostavil pomembno vlogo turizma v slovenskem gospodarstvu. Kot je dejal, turizem ustvarja nova delovna mesta in ima izrazito pozitiven vpliv na uravnotežen regionalni razvoj, skupni učinki turizma pa ustvarjajo kar 12 odstotkov slovenskega bruto družbenega produkta.

Pomen slovenskega turizma je po Hribarjevih besedah v zadnjih petnajstih letih skokovito naraščal. Potem ko je v letu 2010 vpliv svetovne gospodarske krize dosegel tudi slovensko turistično gospodarstvo, so v letu 2011 vsi kazalniki zopet obrnjeni navzgor. "V prvih treh mesecih letošnjega leta so prilivi od izvoza potovanj narasli za 7,5 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani, prihodi turistov so se povečali za pet, nočitve pa za tri odstotke. Panoga tako v plačilni bilanci Slovenije predstavlja stabilnih 40 odstotkov izvoza storitev," je dejal Hribar.

Na Slovenski turistični borzi je vsako leto navzoče celotno turistično gospodarstvo, ki ima priložnost predstaviti svojo ponudbo širokemu krogu konkretnih partnerjev iz tujine - od organizatorjev potovanj, organizatorjev motivacijskih potovanj, predstavnikov turističnih agencij pa vse do avtobusnih organizatorjev potovanj. Celotno borzno dogajanje je pripravljeno v obliki poslovne delavnice, katere končni rezultat je povečanje števila tujih turistov v naslednjih sezonah.

Pet potovanj za promocijo turizma
Tuji gostje bodo nove okuse Slovenije lahko odkrivali še na petih študijskih potovanjih. Enodnevno jih bo popeljalo od Term Olimia po Obsotelju in po Kozjanskem, štiri različna dvodnevna pa po Dolenjski in Beli krajini, med mesti Ptuj, Maribor, Celje in Ljubljana, od Postojne do Pirana in Portoroža do Bleda ter po termah Olimia, Dobrna, Laško in Topolšica. Prihodnje leto bo borza potekala v Kranjski Gori.