Expo 2015 bo velika priložnost ne samo za promocijo Slovenije, pač pa tudi posameznih regij. Foto: BoBo
Expo 2015 bo velika priložnost ne samo za promocijo Slovenije, pač pa tudi posameznih regij. Foto: BoBo

EXPO Milano 2015 je največja priložnost, da se Slovenija predstavi svetu - na sejmu pričakujejo več kot 20 milijonov obiskovalcev - kot turistična destinacija in kot poslovna partnerica. Rdeča nit letošnjega EXPA je hrana.

Expo
Slovenski paviljon bo na Expu gradil Lumar. Foto: SPIRIT

Tokratna razstava je za našo državo še posebej zanimiva, saj se Expo še nikoli ni odvijal tako blizu Slovenije, je na predstavitvi nastopa Slovenije na Expu Milano 2015 poslovnim in turističnim ponudnikom v Kopru poudarila generalna komisarka za Expo Milano 2015 Jerneja Lampret.

Slovenija se bo v samostojnem paviljonu na 800 kvadratnih metrih predstavljala pol leta. Vsaka regija bo imela na razpolago 14 dni, da pokaže svojo ponudbo in potenciale. Prva med vsemi bo priložnost dobila obalno-kraška regija, predstavljala se bo med 1. in 15. majem. Kot je navedel vodja sektorja za tuje neposredne investicije in internacionalizacijo pri Agenciji Spirit Matej Skočir, ima prav to območje največ neposrednih stikov z gostiteljico Expa Italijo, ki je hkrati druga največja zunanjetrgovinska partnerica naše države.

Vodja predstavništva Spirita v Milanu Gorazd Skrt je prepričan, da gre za priložnost, ki je ne smemo izpustiti iz rok. Obalno-kraška regija bo namreč deležna t. i. prime tima, ki je poleg dolgih vrst obiskovalcev tudi medijsko najbolj udaren termin z največ novicami, posvečenimi Expu: "To je res pravi 'prime time', ker se bo dalo v tem terminu nagovarjati dve občinstvi. Eno bodo obiskovalci, drugo pa - imamo možnost nagovoriti več 10 tisoč ljudi, ki bodo delali tam."

Obalno-kraška regija je prva na vrsti za predstavitev, ker je hitro dosegljiva, pa tudi zaradi njenih izdelkov. Če bosta Slovenija ter obalno-kraška regija prepričljivi, inovativni in drzni pri svoji predstavitvi, potem bosta imeli tudi vse priložnosti, da k nam zvabita obiskovalce Expa, je dodal Skrt.

V sodelovanju na Expu vidijo priložnost tudi v Istri. Po besedah prvega moža Turističnega združenja Izola Deana Kocjančiča jim je pisana na kožo tudi tema svetovne razstave - hrana. Tako bi v Milanu lahko predstavili svojo pobudo Kilometer nič, ki je povezana s hrano lokalnih pridelovalcev, dodaten razlog za sodelovanje pa Kocjančič vidi tudi v terminu predstavitve regije.

Da Expo ponuja veliko priložnost za promocijo, se strinja tudi predstojnica Turistične organizacije Koper Tamara Kozlovič, ki uspeh vidi v skupnem nastopu regije. Prav zato si želi, da bi se vključili tudi posamezni predstavniki turističnega gospodarstva in gastronomski ponudniki. Kot je priznala, bo sicer treba oceniti, kaj takšna predstavitev pomeni iz finančnega vidika, čeprav verjame, da bodo na koncu našli "win win" rešitev: "Ovire pričakujemo v finančnih okvirih. Ko si bomo zamislili to inovativno predstavitev, po kateri se nas bodo zapomnili, bo treba videti, kaj to pomeni iz finančnega vidika."

Čeprav bo predstavitev v slovenskem paviljonu v Milanu za regije brezplačna, bodo velik zalogaj priprave. Prav tako pa občine in drugi vpleteni nimajo več prav veliko časa, da se povežejo, razmislijo in se izvirno predstavijo našo državo.

EXPO Milano 2015 je največja priložnost, da se Slovenija predstavi svetu - na sejmu pričakujejo več kot 20 milijonov obiskovalcev - kot turistična destinacija in kot poslovna partnerica. Rdeča nit letošnjega EXPA je hrana.