Stuttgart je nemški Detroit, v njem proizvajajo nekaj najprestižnejših znamk avtomobilov. Najbolj prestižna od njih je Porsche. Seveda so po znamki poimenovali tudi ulico v industrijski četrti, za katero je bila do zdaj značilna nemška sivina. Zdaj jo bo polepšal muzej, ki je vsekakor svojevrsten arhitekturni dosežek.
Res pa je, da kot tak skoraj ne sodi v grobo industrijsko krajino. V njem na 5.600 kvadratnih metrih razstavljajo 82 avtomobilov. Arhitekturno rešuje muzej več rebusov: težo vrhnje zgradbe (5.000 ton) nosijo le trije pari nosilcev, razpon, ki ga podpirajo, je 60 metrov. Pri gradnji so si pomagali z izkušnjami graditeljev mostov.
Prestižna arhitektura zahteva davek
Gradnja je stala 100 milijonov evrov, dvakrat več, kot so predvidevali. Navidez lebdeča zgradba naj bi nekako poosebljala proizvod, ki ga razstavlja. Gre za predstavitev sveta in razmišljanj proizvajalcev in kupcev njihovih prestižnih izdelkov. V muzeju je tudi delavnica, kjer je mogoče spremljati popravilo dirkalnih avtomobilov. Že na vhodu vas pričaka aluminijska karoserija avtomobila, ki ga je Porsche konstruiral leta 1939. To je bila prva karoserija iz lažjih materialov, katere razvoj je 2. svetovna vojna upočasnila, ni ga pa mogla zaustaviti. Tehnološki razvoj so Nemci, ki so nekoč veljali za neprekosljive avtomobilske inovatorje, nadaljevali leta 1948.
Reklama in tehnološki presek
Na 140 metrov dolgem razstavnem nadstropju je mogoče primerjati vsa poznejša vozila, njihove različne izdaje in serije po strogem kronološkem zaporedju. Seveda gre predvsem za tovarniško reklamo, hkrati pa muzej ponuja nadvse zanimiv pregled razvoja avtomobilskih tehnologij, oblikovalskih rešitev in spremenjenih nazorov o udobju in prostornosti avtomobilov.
B. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje