S sloganom Kje za vraga si? želijo Avstralci privabiti nove turiste. Foto: Reuters
S sloganom Kje za vraga si? želijo Avstralci privabiti nove turiste. Foto: Reuters
Opera v Sydneyju
Kulturne znamenitosti v Avstraliji privabljajo mnoge turiste. Foto: EPA
Gora Urulu
Avstralija ima mnogo naravnih lepot. Foto: EPA

nagovarja z zmerjanjem.

Upajo namreč, da bodo ljudi privabili s sloganom Kje za vraga si? (Where the bloody hell are you?), vendar pa to ni prva neobičajna turistična promocija Avstralije.

Neobičajne turistične promocije
Že leta 1980 je igralec Paul Hogan privabljal turiste oblečen v spodnjo majico in sloganom Vrzite še enega rakca na žar (Put another shrimp on the barbie). Kampanja je bila, čeprav nenavadna, uspešna, saj je privabila kar 250.000 ameriških turistov.

Neprimeren in žaljiv slogan
Z novo promocijo in sloganom pa ministrica za turizem Fran Bailey želi privabiti predvsem Kitajce, Japonce, Indijce, Američane, Nemce in Angleže. Čeprav je po besedah Baileyjeve slogan nevtralen, so se že pojavile prve pritožbe. Nekateri so namreč mnenja, da je uporaba besede bloody povsem neprimerna, saj naj bi bila to kletvica. Baileyjeva in premier John Howard pa sta mnenja, da je beseda v tem kontekstu del zelo učinkovitega slogana, ki ni na noben način žaljiv. Vendar pa nekateri javnost opominjajo, da je prav premijer Howard pred kratkim opozarjal na dejstvo, da opaža upad lepega vedenja v Avstraliji, kar naj bi bila poledica slabše kvalitete televizijskih programov in vulgarnosti.

Avstralija ima vse
Bailyjeva je novinarjem povedala tudi, da so odzive na slogan preverili na kontrolni skupini in da so bili odzivi zelo pozitivni, vendar pa ni želela dajati nobenih podrobnosti. "Slogan predstavlja Avstralijo takšno, ko tudi v resnici je. Smo prijateljski, govorimo preprost jezik, ki pa ima nekaj posebnosti", je še dejala ministrica. Četudi je bila turistična kampanja iz leta 1980 z igralcem Paulom Hoganom uspešna, je bilo mnogo Avstralcev nezadovoljnih zaradi neprimernosti oglasa, ki je bil po njihovem mnenju sramoten. Leta 1995 so v novi turistični promociji skušali popraviti predhodno podobo Avstalije, saj so v oglasih promovirali predvsem svojo kulturno dediščino. Baileyjeva je poudarila, da je Avstralija močno odvisna od prihodkov turizma. Kar 500.000 državljanov je zaposlenih v panogi, ki je vredna 73 milijard avstralskih dolarjev.