Po letih čakanja in spraševanja, kdaj bo tramvaj, ki je bil ustavljen od nesreče avgusta 2016, znova zapeljal po tračnicah, so Tržačani in obiskovalci mesta le dočakali ta dan – to je 1. februar 2025.
Nesreča je delovanje te zanimive linije prekinila. Agencija za varnost prometne infrastrukture Ansfisa pa je decembra lani po izvedenih obnovitvenih delih na infrastrukturi in vozilih prižgala zeleno luč za testno delovanje openskega tramvaja.
Do polovice februarja bo dnevno na voljo 19 voženj, za zdaj bo glavna mestna postaja na Trgu Dalmacija v Trstu, ne več na Trgu Oberdan kot v preteklosti, na drugem koncu pa na Opčinah. Ko bodo končali z nameščanjem še potrebne infrastrukture, v glavnem zavor, se bodo pridružili še drugi tramvaji. Vse do 3. marca, ko bo na voljo 58 voženj na treh tramvajih.
Proga med Trgom Oberdan in Opčinami je začela obratovati leta 1902. Na začetku so ga uporabljali le premožnejši meščani, da bi se odpeljali na Kras ali v svoje vile na Opčine na oddih, pozneje je postalo nepogrešljivo prevozno sredstvo za vse, od šolarjev do delavcev. Tramvaj ima izreden zgodovinski in transportni pomen za Trst, danes pa je predvsem pomembno turistično prevozno sredstvo, ki omogoča edinstveno izkušnjo.
Na delu proge je elektrificirani tramvaj, največji vzpon pri Škorklji pa premaguje kot žična vzpenjača, tako da sta na eno žico pripeta dva vlečna vagončka – eden se spušča, drugi dviguje. Proga je dolga pet kilometrov in premaga kar 340 metrov višinske razlike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje