"Ljudje si želijo čistega zraka, želijo dostop do narave in želijo si mir, tudi v mestnem središču," je na otvoritveni slovesnosti dejal evropski komisar za okolje Karmenu Vella. "Vaša odločnost, da izboljšate javni potniški promet, zaščitite habitate in spodbujate kolesarjenje in uporabo električnih vozil, bo zagotovila natanko to, z dejanskimi koristmi za državljane," je dodal.
V Oslu, ki ima približno 700.000 prebivalcev, so si zastavili za cilj, da do konca naslednjega leta zmanjšajo emisije za 36 odstotkov v primerjavi z letom 1990. Do leta 2020 jih želijo zmanjšati za 50 odstotkov, do leta 2030 pa celo za 95 odstotkov.
Oslo ima svoj podnebni proračun
Kot del prizadevanj za dosego tega cilja si mesto prizadeva uvajati javna prevozna sredstva brez emisij, leta 2016 pa je uvedlo tudi lastni podnebni proračun, verjetno edini take vrste na svetu. To pomeni, da morajo vse mestne četrti poročati, v kolikšni meri jim uspeva zmanjševati emisije.
Pri tem je odločilnega pomena omejevanje cestnega prometa, k temu pa precej prispeva taksa za vstop v središče Osla. Ta se je z letom 2019 še zvišala: medtem ko so morali zasebni vozniki leta 2016 za vstop v mesto odšteti 3,20 evra, morajo od začetka leta 2019 že 5,60 evra. Za električna vozila taksa ne velja.
Podžupanja Osla Lan Marie Nguyen Berg je poudarila pomen, ki ga imajo mesta pri zmanjševanju emisij, ki povzročajo podnebne spremembe: "Boljše politike pomagajo ohranjevati okolje za prihodnost kot tudi izboljševati življenje v mestih danes."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje