Izdelava zadnjega boeinga 747. Foto: AP
Izdelava zadnjega boeinga 747. Foto: AP

Po več kot 50 letih so tako za vedno nehali proizvajati eno največjih letal na svetu, ki je uporabljano tako za potniški kot tovorni promet. Prvo letalo je iz tovarne zapeljalo leta 1969, več kot 50.000 delavcev pa ga je izdelovalo kar 16 mesecev. Prvi potniški boeing 747 je bil namreč takrat največje potniško letalo na svetu in prvo z dvema prehodoma oz. tremi vrstami sedežev. Naenkrat se lahko nanj (še danes) vkrca skoraj 500 potnikov.

V 54 letih je Boeing izdelal 1574 omenjenih letal v več različicah in za različne namene uporabe. Boeinga 747 sta tudi uradni letali ameriškega predsednika (Air Force One in Two), le da sta obe pošteno predelani in prilagojeni uporabi in varnostnim zahtevam, ki pritičejo ameriškemu predsedniku.

V zadnjem času se je zaradi več nesreč in nedobičkonosnosti omenjenih letal Boeingova proizvodnja usmerila v letala z manjšim številom motorjev.

Zadnji naročnik boeinga 747 je bila tako družba Atlas Air, ki je na začetku leta naročila štiri letala, zadnje je bilo, kot omenjeno, dokončano v torek.

Številni primerki boeinga 747 so sicer že upokojeni, številni so muzejski eksponati (na primer prvi, prototip, ki je razstavljen v muzeju letalstva prav v Everettu) ali pa so v njihovi notranjosti postavili npr. restavracije.