Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Štirisedežnica Vitranc 2 velja za eno redkih večjih naložb na slovenskih smučiščih v zadnjih letih. Na kranjskogorski občini in Turizmu so zadovoljni, da se večinski lastniki njihovih žičnic, ki prihajajo iz Južne Tirolske, resno lotevajo razvoja smučarskega oziroma gorskega središča.
"Trenutno so po mojem védenju edini v Sloveniji, ki vlagajo res znatna sredstva, svoja sredstva v razvoj žičniške infrastrukture," je poudaril kranjskogorski župan Janez Hrovat. Kot je poudaril, gre za infrastrukturo, ki je za kranjskogorski turizem izrednega pomena ne le v zimski, temveč tudi poletni sezoni.

Trenutno se na smučišču izvajajo kar tri večje naložbe. To so okrepitev sistema umetnega zasneževanja, garaža za shranjevanje opreme na območju štirisedežnice Vitranc 1 in postavitev nove štirisedežnice Vitranc 2, je povedal direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber in poudaril, da dostop do vrha Vitranca pomeni izredno veliko pridobitev za kraj.

Zamisel o gondoli v vodo padla zaradi divjega petelina

Kot je spomnil, so že pred več leti pridobili gradbeno dovoljenje za postavitev nove štirisedežnice, s katero bi nadomestili obstoječo enosedežnico, ki že leta ne deluje, saj so bili stroški vzdrževanja stare naprave previsoki. Potem pa se je pojavila ideja, da bi do vrha Vitranca namesto štirisedežnice speljali sodobno, zanimivo gondolo, vendar jim za projekt ni uspelo pridobiti soglasja Zavoda RS za varstvo narave, saj gre za območje, kjer je tudi življenjski prostor divjega petelina. "Mi smo sicer prepričani, da gondola ne bi pomenila drastičnega povečanja števila pohodnikov na zaščitena območja, saj bi bila namenjena predvsem tistim, ki bi prišli na vrh za krajši čas, predvsem po lepe razglede," je povedal Veber in dodal, da niso našli skupne rešitve.

Gradnja naj bi bila končana najpozneje v začetku prihodnjega leta

Je pa Veber vesel, da so se lastniki odločili vsaj za gradnjo štirisedežnice, ki bo potekala po trasi obstoječe enosedežnice. Naložba je ocenjena na okoli tri milijone evrov, medtem ko bi gradnja gondole stala med osmimi in devetimi milijoni evrov. Priprave za postavitev štirisedežnice so že stekle, postavljali naj bi jo v novembru. "Konec gradnje je predviden do konca leta 2021, če bi nam vreme ponagajalo, pa v začetku leta 2022," so pojasnili v RTC Žičnice Kranjska Gora. Sedežnica v letošnji zimski sezoni verjetno še ne bo delovala, saj je treba urediti tudi še smučišče, se bodo pa potrudili, da bo s pridobitvijo uporabnega dovoljenja nared za naslednjo poletno sezono.

V Kranjski Gori imajo velikopotezne načrte tudi za nadaljnji razvoj žičničarske infrastrukture. Z novimi žičnicami namreč želijo v prihodnje povezati Kranjsko Goro tudi s Planico in Macesnovcem. Gre za obsežne, več deset milijonov evrov vredne naložbe, pri čemer v Kranjski Gori računajo na uresničitev napovedi ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška, da bo v prihodnjih letih država za posodobitev slovenske žičniške infrastrukture zagotovila okoli 100 milijonov evrov.