Turista na ulicah Ljubljane. Foto: BoBo
Turista na ulicah Ljubljane. Foto: BoBo

"Nedejavnost slovenskih inšpektorjev dopušča hudo izkoriščanje turističnih delavcev, saj morajo ti opravljati tudi dela, ki niso v njihovih opisih oz. pristojnostih," so zapisali v Argosu. Opozorili so predvsem na vlogo vodij poti, ki jih tuji organizatorji potovanj silijo, da opravljajo tudi delo turističnega vodnika.

"Ker je izletov manj in v želji, da bi prišli do določenega prihodka, so vodje poti tako prisiljene, da opravljajo tudi delo turističnega vodnika," so dodali in poudarili, da so izpostavljeni hudi stiski in izkoriščanju, njihovi delovniki pa trajajo skoraj 24 ur.

Organizatorji potovanj od vodij poti namreč zahtevajo tudi izvedbo turističnih vodenj na destinaciji, kar po navedbah turistične vodnice Mateje Kregar Gliha utemeljujejo z navedbami, "da v Sloveniji niso do zdaj imeli nobenih težav". To pomeni, da v Sloveniji ni nadzora na trgu, zato naročanje turističnih vodnikov v Sloveniji ni potrebno, je prepričana.

"Vsekakor bi bilo treba pregledovati licence, da se to ne bi več pojavljalo," je prepričana tudi turistična vodnica Larisa Skalerič.

20 prijav na tržni inšpektorat

Do konca letošnjega avgusta so sicer člani Argosa opravili več kot 20 prijav na tržni inšpektorat, samo avgusta 12. Odgovora inšpektorata do začetka septembra niso prejeli, le enkrat so zasledili nekajurno navzočnost inšpektorja, so navedli. O nepravilnostih turistični vodniki že dalj časa obveščajo tudi pristojni ministrstvi za delo in gospodarstvo.

Turistični vodnik "v izbranem jeziku obiskovalcev interpretira kulturno in naravno dediščino določenega kraja ali območja, za katero ima pridobljena specifična znanja kraja in okolja, ki so potrjena oz. izdana pri pristojnem organu".

Vodja poti je "predstavnik organizatorja potovanja, ki vodi in nadzira potovanje v imenu organizatorja potovanja in zagotavlja, da se program izvaja, kot je opisano v ponudbi in kot je bilo prodano potniku," opredeljuje kodeks Združenja turističnih vodnikov Slovenije.