Foto: EPA
Foto: EPA

Polete z Brnika na madridsko letališče Barajas naj bi vnovič vzpostavili 1. avgusta, načrtovani pa so bili dvakrat tedensko, v ponedeljek in petek, a je letalska družba nehala prodajati vozovnice za to povezavo.

Iberia je povezavo med prestolnicama odprla lani poleti, a zaradi pandemije covida-19 naglo okrnila svoj prvotni načrt s štirih letov tedensko na dva. Uprava letališča Jožeta Pučnika je še do nedavnega zagotavljala, da se bo povezava letos vzpostavila, in to še z dodatnimi poleti in daljšo sezono, a kot poroča spletna stran exyuaviation.com, je to zdaj padlo v vodo.

Iberia je lani na svoji trasi Ljubljana–Madrid prepeljala 2215 potnikov, povprečna zasedenost poletov je bila 69-odstotna. Kljub uvedbi povezave z Madridom podatki kažejo, da je imela pred pandemijo leta 2019 največ neposrednega prometa iz Ljubljane v Španijo Barcelona. Sledili so Madrid, Valencia, Malaga in Palma de Mallorca.

Iberia je aprila lani izbrala Ljubljano za svojo poletno destinacijo na podlagi spletnega glasovanja uporabnikov, ki jih je na Instagramu spraševala, katera evropska destinacija, s katero nimajo povezav, jih najbolj mika.

Ne bo ne Aeroflota ne Windrosa

V Madrid in Barcelono je pred tem sporadično v zadnjem desetletju letela zdaj že propadla Adria Airways, poleti pa so bili večinoma sezonski.

Ljubljano je z Barcelono nekaj časa sezonsko leta 2010 povezoval tudi nizkocenovnik Vueling, a so povezavo pozneje ukinili.

Iberia je tako že drugi večji letalski prevoznik, ki to poletje ne bo obratoval na slovenskem tržišču, potem ko je Slovenija po vzoru EU-ja zaradi ruske invazije na Ukrajino zaprla svoj zračni prostor za ruska letala in s tem za ruskega prevoznika Aeroflot. Prav tako zaradi vojnih razmer v Ljubljano ne bo ukrajinskega Windrose Airlines, ki bi moral začeti leteti na Brnik poleti.