Javni prevoz redno uporabljajo predvsem gospodinjstva v večjih mestih ter obalno-kraški regiji. V Ljubljani ga redno (od 1- do 7-krat tedensko) uporablja 23 odstotkov gospodinjstev, v Mariboru 15 odstotkov.
Delež gospodinjstev, ki nikoli ne uporabljajo javnega potniškega prevoza, je največji v naseljih z manj kot 2000 prebivalci, kjer je 37-odstoten, oz. v naseljih od 2000 do 10.000 prebivalcev, kjer je 36-odstoten.
Epidemija covida vplivala na uporabo javnega prevoza
Družba Informa Echo, ki bedi nad raziskavo, poudarja, da so na mobilnost članov gospodinjstev lani in letos močno vplivali ukrepi za zajezitev širjenja koronavirusa.
Pri uporabi javnega prevoza so spremembe najbolj očitne pri učencih in študentih, ki so zaradi okoliščin pouk in predavanja v glavnem spremljali od doma oz. na daljavo in so javni prevoz uporabljali le občasno.
Letos je tako le tri odstotke gospodinjstev pod namenom zadnje uporabe javnega prevoza navedlo prevoz v vrtec, šolo in na fakulteto. To po pojasnilih Informe Echo priča zlasti o družbenih spremembah v času pandemije covida-19.
Najpogosteje na javni prevoz v obalno-kraški regiji
Največ gospodinjstev redno uporablja javni potniški prevoz v obalno-kraški regiji, in sicer 30 odstotkov. Sledi osrednjeslovenska regija, kjer redno javni prevoz uporablja 18 odstotkov gospodinjstev. V koroški, posavski in primorsko-notranjski regiji gospodinjstva javnega potniškega prevoza ne uporabljajo redno.
Gospodinjstva uporabljajo javni potniški prevoz za različne namene. 38 odstotkov gospodinjstev ga je nazadnje uporabilo za opravke in nakupe, 24 odstotkov pa za pot na delo. V obeh primerih gre za prevoz znotraj ali zunaj kraja bivanja.
Uporaba javnega prevoza se z leti povečuje
Javni potniški prevoz je tudi pred pandemijo le za majhen delež gospodinjstev predstavljal ključni način prevoza. Podatki v obdobju med letoma 2010 in 2017 sicer nakazujejo pozitiven trend.
Delež gospodinjstev, ki poleg avtomobila dodatno uporabljajo javni prevoz za pot na delo, se je namreč v tem času povečal za 22 odstotnih točk, s šest odstotkov v letu 2010 na 28 odstotkov v letu 2017, oz. za 15 odstotnih točk v primeru poti na delo zunaj kraja bivanja, s šest na 21 odstotkov.
Javni prevoz do okolja prijaznejši kot avtomobil
"To pa žal ni dovolj, da bi se učinkovita raba energije povečala v skladu s cilji države," so poudarili v Informi Echo in poudarili, da so omejitveni ukrepi v epidemiološko kriznem obdobju v letih 2020 in 2021 dodatno otežili redno uporabo javnega potniškega prevoza.
"Uporaba mestnega in primestnega avtobusa ali vlaka namesto osebnega avtomobila, ki je v slovenskih gospodinjstvih prevladujoče prevozno sredstvo, je pomembna zaradi zmanjšanja vplivov na okolje in vse bolj očitnih podnebnih sprememb," so še zapisali.
Pod katerimi pogoji bi pogosteje uporabljali javni prevoz?
Slovenci imamo po mnenju Informa Echo raje osebne avtomobile tudi zaradi razpršene poselitve in pomanjkanja ustreznega javnega prevoza v primestnih naseljih. Reus namerava sicer v prihodnjih dneh objaviti nadgradnjo raziskave, v kateri bodo poizvedeli, pod katerimi pogoji bi slovenska gospodinjstva uporabljala javni potniški prevoz.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje