Novih razstavljavcev je 30, kar je največ do zdaj. Sodelujoči so se dogovorili za 4.000 sestankov, kar je po mnenju organizatorjev odličen rezultat. Foto: BoBo
Novih razstavljavcev je 30, kar je največ do zdaj. Sodelujoči so se dogovorili za 4.000 sestankov, kar je po mnenju organizatorjev odličen rezultat. Foto: BoBo

Kot je na današnji novinarski konferenci povedal direktor zavoda Kongresnoturistični urad Miha Kovačič, je rekordnih dosežkov Convente letos več. Med drugim se lahko pohvalijo tudi z rekordnim številom sodelujočih držav. "Conventa je edina tovrstna borza na svetu, na kateri je 85 odstotkov vabljenih gostov novih," je dejal. Poudaril je, da v želji po najvišji kakovosti izvedbe zavrnejo več kot 60 odstotkov prijavljenih povabljenih gostov.

Letošnji razstavljavci bodo lahko svojo ponudbo predstavili 253 mednarodnim organizatorjem srečanj iz 39 držav, od katerih je 43 regijskih, in približno 59 slovenskim organizatorjem srečanj. Vabljeni gostje in ponudniki so se vnaprej dogovorili za več kot 4000 sestankov, kar je po besedah Kovačiča odličen rezultat.

Z razvojem Convente so zadovoljni tudi v Slovenski turistični organizaciji (STO). Njihov glavni cilj je Slovenijo čim bolje umestiti na svetovni zemljevid kongresnega turizma, je povedala Karmen Novarlič.

Takšna oblika turizma je po njenih besedah namreč produkt z visoko dodano vrednostjo in multiplikativnimi učinki. V STO-ju ob tem ves čas poudarjajo tudi trajnostno zavezo.

Kongresni turizem je po besedah Novarličeve pomemben tudi z vidika desezonalizacije in decentralizacije. Kljub zadnji je osrednje dogajanje osredotočeno na Ljubljano, kar je za prestolnico po besedah Tatjane Radovič iz Turizma Ljubljana velikega pomena.

Kot je poudarila, raziskave kažejo, da so kongresni gostje z obiskom zadovoljni. Ponudniki turistične infrastrukture in storitev pa pozdravljajo podatek, da je povprečna potrošnja kongresnih gostov trikrat višja kot pri prostočasnih. Novarličeva je dodala, da številni kongresni gostje svoje bivanje v Sloveniji združijo z dopustom in ga tako občutno podaljšajo.

Conventa sicer ni več le poslovna borza. Kot je povedal Gorazd Čad iz družbe Toleranca Marketing, platformo Conventa 2020 sestavljajo še festival dogodkov in izkustvenega marketinga Conventa Crossover, serija izobraževalnih dogodkov Conventa Trend Bar, t. i. mesto pravih kongresnih idej Conventa Tech & More ter dogodek za mlade talente Conventa Young Talents.