Po ugotovitvah raziskovalcev potrošniki nimajo jasnih informacij o tem, na koga se lahko obrnejo v primeru težav. Foto: Shutterstock
Po ugotovitvah raziskovalcev potrošniki nimajo jasnih informacij o tem, na koga se lahko obrnejo v primeru težav. Foto: Shutterstock

Najem avtomobila je pogosto sestavni del sanjskega doživljajskega dopusta, ki nam omogoči mobilnost in prilagodljivost na počitniški destinaciji. A kot kaže, naše pravice, ki nam jih zagotavlja evropska zakonodaja, pri tem niso najbolje zagotovljene. Pri pregledu spletnih mest za posredovanje pri najemu avtomobilov in njihovega upoštevanja teh so namreč pristojni ugotovili, da jih več kot polovica krši evropsko zakonodajo.

Predstavniki komisije in nacionalnih uradov za varstvo pravic potrošnikov so pregledali 78 spletnih mest po vsej Uniji ter ugotovili, da jih 55 odstotkov ne deluje skladno s standardi EU-ja. Raziskavo je vodila Evropska komisija, spletna mesta za posrednike pri najemu avtomobilov, vključno s spletnimi mesti letalskih družb, pa so pregledovali organi desetih držav članic EU-ja skupaj z Norveško, so pred dnevi sporočili iz Bruslja. Njihov namen je bil preveriti, ali glavni posredniki, ki delujejo v Evropi, spoštujejo evropska pravila o varstvu potrošnikov.

Ugotovili so, da je le 45 odstotkov spletnih mest skladnih s standardi EU-ja.

Didier Reynders, čigar direktorat je vodil raziskavo, je bil jasen, da bo komisija poskrbela za odpravo nepravilnosti. Foto: EPA
Didier Reynders, čigar direktorat je vodil raziskavo, je bil jasen, da bo komisija poskrbela za odpravo nepravilnosti. Foto: EPA

"Številni potrošniki bodo kmalu šli na dopust in najeli avtomobil. Pogosto ga najamejo prek spletnih strani hotela ali letališča. Potrošnikom morajo biti ob tem pogoji poslovanja in vloga posrednikov predstavljeni na popolnoma transparenten način," je ob tem dejal evropski komisar za pravosodje Didier Reynders.

Kot primer je navedel prestavljen polet, v primeru katerega mora potrošnik jasno vedeti, na koga se mora obrniti. Reynders pa je poudaril tudi informacije, povezane s ceno in zavarovanjem, da potrošnik ob prevzemu vozila ni negativno presenečen.

Glavna težava, ki jo je razkril pregled, je pomanjkanje jasno podanih informacij. Pri skoraj tretjini spletnih mest je bilo precej nejasno navedeno, ali mora potrošnik v primeru vprašanj oziroma pritožb navezati stik s posrednikom ali podjetjem za najem vozil. 28 odstotkov strani ni jasno navedlo imena posrednikovega podjetja, skoraj polovica pa ni podala jasnih informacij, kaj vključuje zavarovanje.

Organi so med pregledom ugotovili tudi nejasnosti v povezavi s ceno najema vozila.
Kot so še navedli v Bruslju, bodo nacionalni organi stopili v stik s spletnimi stranmi, ki kršijo zakonodajo, in po potrebi ustrezno ukrepali.