Foto:
Foto: "Tehnologija ni nadomestek za človeka," je poudarila Emilija Stojmenova Duh.

V slovenskem turizmu sta bila letos sprejeta dva ključna strateška dokumenta: Strategija digitalne preobrazbe slovenskega turizma 2022–2026 in krovna Strategija slovenskega turizma 2022–2028. Strategiji se medsebojno dopolnjujeta in predstavljata ključno podlago za aktivnosti digitalizacije slovenskega turizma, ki je neločljivo povezan z nadaljnjo trajnostno preobrazbo panoge, poroča STA.

Emilija Stojmenova Duh je obljubila prizadevanje ministrstva za razvoj digitalnih veščin ponudnikov v turistični panogi. Foto: BoBo
Emilija Stojmenova Duh je obljubila prizadevanje ministrstva za razvoj digitalnih veščin ponudnikov v turistični panogi. Foto: BoBo

"Tehnologija ni nadomestek za človeka. Tehnološke rešitve ne smejo nikoli zamenjati storitev, ki jih ponujamo danes, lahko pa jih dobro dopolnjujejo," je na dogodku, ki ga je v sodelovanju Strateško inovacijskim partnerstvom za turizem organizirala Slovenska turistična organizacija (STO), poudarila ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh.

Poslovni procesi se digitalizirajo na globalni ravni

Dodala je, da si bodo na službi vlade za digitalno preobrazbo prizadevali za razvoj digitalnih veščin ponudnikov v turistični panogi. "Ozaveščali vas bomo o tem, kako vam te tehnologije lahko pomagajo in kako jih lahko uporabite. Ozaveščali pa bomo tudi turiste, da bodo znali ceniti te dodatne storitve," je dejala.

Med drugimi je pomen digitalizacije izpostavila v. d. generalne direktorice direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu Dubravka Kalin. "Turizem je eden prvih gospodarskih sektorjev, ki je digitaliziral poslovne procese na globalni ravni, in postal digitalni pionir s tem, ko je vzpostavil spletne letalske in hotelske rezervacijske sisteme," je dodala.

Digitalna tehnologija za dvig dodane vrednosti

Po besedah Kalinove danes razumemo, da nove tehnologije omogočajo nove potovalne izkušnje, prav tako pa so osrednja orodja za olajševanje odločanja na ravni menedžmenta.

"Zavedajmo pa se, da nekaterih procesov v turizmu tehnologija še vedno ne more opraviti in digitalizacija ne more nadomestiti naše gostoljubnosti, ker turizem smo ljudje," se je strinjala s Stojmenovo Duh.

Po besedah Maje Pak bodo digitalne tehnologije v prihodnosti uporabljali kot orodje za dvig dodane vrednosti. Foto: BoBo
Po besedah Maje Pak bodo digitalne tehnologije v prihodnosti uporabljali kot orodje za dvig dodane vrednosti. Foto: BoBo

"Tehnologija ustvarja revolucijo, v kateri slovenski turizem ne sme biti v vlogi sledilca, pač pa mora biti v ospredju in soustvarjati trende. A uspešni bomo lahko le skupaj - skupaj kot sodelavci v organizaciji, partnerji v projektih, mentorji pri prenosu znanja, radovedni učenci," je na IT-touru poudarila direktorica STO-ja Maja Pak.

Po njenih besedah bodo digitalne tehnologije prihodnosti uporabljali kot orodje v prizadevanjih za dvig dodane vrednosti. "En od drugega se lahko veliko naučimo, zato me posebej veseli, da danes spoznavamo 18 uspešnih digitalnih zgodb slovenskega turizma. Te nas lahko navdihujejo na poti digitalizacije," je dodala.