Razgled na staro Ljubljano iz bazena na terasi hotela Vander. Foto: Vander
Razgled na staro Ljubljano iz bazena na terasi hotela Vander. Foto: Vander
Leto nastanka: 2011
Projektanti: Sadar & Vuga (Jurij Sadar, Boštjan Vuga, Mirjam Milić, Petra Stojsavljević, Vanja Gortnar, Bruno Henriques, Bine Tekavec)
Površina: 675 kvadratnih metrov
Vrednost naložbe: naročnik ne želi razkriti
Notranji interier hotela temelji na kalejdoskopski igri, ki so jo arhitekti dosegli z uporabo tridimenzionalnih vzorcev različnih izbranih materialov in z odsevi. Foto: Miran Kambič
Vse sobe za goste so izredno svetle in opremljene z izbranim pohištvom. Na fotografiji počivalnik Bohemia (Patricije Urquiole za Maroso). Foto: Miran Kambič
Sadar & Vuga
Zgoraj: načrt prereza hotela; spodaj, načrt razporeditev sob. Foto: Sadar & Vuga
Osrednji del vertikalnega atrija je stopnišče, obdano z visečo kovinsko zaveso, ki ima učinek difuzne osvetlitve objekta. Foto: Miran Kambič

V arhitekturnem biroju Sadar & Vuga razlagajo, da je interier butičnega hotela Vander zasnovan kot "nepretrgana linija, ki neopazno teče iz hiše v hišo in zapeljuje s presenetljivimi pogledi, ki se na sončni terasi strehe hotela z odprtim bazenom romantično zaokroži z očarljivim razgledom na Ljubljanico, staro Ljubljano in Ljubljanski grad."

Na MMC-ju v rubriki PROSTOR IN POL predstavljamo interierje, ki jih zaznamuje zanimiv, svež in edinstven pristop. Ob koncu leta boste bralci izbrali, kateri med njimi vas je najbolj prepričal.
Povezava na predstavljene interierje.

Sobe za goste so svetle, opremljene s tekstilnim tlakom in steklenimi predelnimi stenami. "Vse sobe odlikujejo intimna atmosfera, unikaten bivalni ambient, skrben izbor materialov in vrhunska notranja oprema," pojasnijo v biroju Sadar & Vuga. Pri izbiri pohištva so posegli po priznanem italijanskem podjetju Maroso. Kar trije tipi počivalnikov so delo večkrat nagrajene italijanske industrijske oblikovalke španskega porekla Patricije Urquiola (počivalniki Fjord, Bloomy in Bohemia) ter švicarskega industrijskega oblikovalca Philippeja Bestenheiderja (počivalnik Binta, Maroso). Kar nekaj kosov je bilo narejenih po meri, od miz v restavraciji in sobah, omar, lesenih elementov v kopalnicah (mizarstvo Trunkelj) do taburejev (Kopač Interier).

Kalejdoskop
Notranji interier butičnega hotela temelji na kalejdoskopski igri, ki so jo arhitekti dosegli z uporabo tridimenzionalnih vzorcev različnih izbranih materialov in odsevi, "ki dodajajo prostoru dimenzijo, s katero del interierja postane obiskovalec sam". Stena v jedilnici je s tem namenom obložena s ploščicami, ki imajo učinek ogledala.

Svetlobo odsevajo tudi okrogle aluminijaste luči, svojevrsten pečat hotelu pa da že ob samem vstopu tlak iz naravnega kamna. "Geometričen vzorec, ki daje tridimenzionalni občutek, je sestavljen iz treh tipov kamna v različnih barvnih tonih in sledi glavnemu principu oblikovanja hotela, ki temelji na kalejdoskopski igri tridimenzionalnih vzorcev."

Element presenečenja - bazen
Učinek odsevnosti ima tudi osrednje stopnišče, obdano z visečo kovinsko zaveso, ki ima učinek difuzne osvetlitve objekta. V kleti sta kuhinja in vinoteka, v pritličju recepcija, restavracija in bar, nato pa se v treh nadstropjih okoli vertikalnega atrija z osrednjim stopniščem niza 16 sob za goste. Objekt na vrhu zaključujeta lounge ter velika terasa in odprt bazen na strehi. Slednji je zasnovan kot bronasta jeklena konstrukcija iz jeklenih I-profilov, ki so sidrani v sovprežno jekleno konstrukcijo nad zgornjim nadstropjem.

Spoštovanje kulturne dediščine

A pot do končne podobe Vandra - je prvi hotel v Sloveniji, ki je postal član prestižnega združenja Design Hotels - ni bila lahka. Hotel je namreč v starem objektu, ki je bil zgrajen pred potresom v Ljubljani leta 1895. Vse zunanje fasadne stene so bile na zahtevo Zavoda za varstvo kulturne dediščine ohranjene.
"Iz statičnega vidika so se vse stene ojačale s sistematičnim injektiranjem, z armiranobetonskimi (AB) ometi in novimi AB-prekladami ter horizontalnimi AB-protipotresnimi vezmi. Na delu objekta, kjer so se odstranile vse obstoječe medetažne konstrukcije v objektu, smo v času izvedbe prostostoječo fasadno steno zavarovali s horizontalnimi diagonalnimi jeklenimi nosilci, ki so se sidrali v obstoječe notranje prečne stene in so zagotavljali horizontalno stabilnost fasadne stene. V terasni etaži dela objekta se je fasadna stena nadvišala z novo jekleno okvirno konstrukcijo, ki je služila kot podkonstrukcija novi stekleni fasadni steni s senčili."
Arheološka izkopavanja podaljšala delo na objektu
A težave niso bile le konstrukcijske, temveč tudi izvedbene, saj je pri posegu v obstoječo strnjeno stavbno strukturo v starem mestnem jedru Ljubljane nastopila težava dostopnosti in organizacije gradbišča. Manevrskega prostora za nemoteno delo ni bilo. "Rušitev v strnjeni zazidavi zgodovinskih objektov je težavna, dejansko stanje se ponekod razlikuje od načrtovanega, kar pomeni, da je potrebno veliko prilagajanja med samo gradnjo. Med izkopavanji v kleti in podbetoniranjem temeljev so odkrili arheološke ostaline, zaradi katerih so bila potrebna arheološka izkopavanja, ki so zamaknila dela na objektu za več kot pol leta," razlagajo v arhitekturnem biroju Sadar & Vuga in dodajajo, da je celoten projekt trajal pet let.

Vander, ki se je leta 2013 kot edini slovenski hotel uvrstil na prestižni seznam 154 najboljših novih hotelov sveta po izboru revije Conde Nast Traveler, je opeval tudi New York Times, ki je med drugim zapisal, da je nastal "iz čisto prave ljubezenske zgodbe, ki se je porodila v Sloveniji, za katero domačini radi izpostavijo, da vsebuje v svojem imenu besedo 'ljubezen' (ang. love)".

Leto nastanka: 2011
Projektanti: Sadar & Vuga (Jurij Sadar, Boštjan Vuga, Mirjam Milić, Petra Stojsavljević, Vanja Gortnar, Bruno Henriques, Bine Tekavec)
Površina: 675 kvadratnih metrov
Vrednost naložbe: naročnik ne želi razkriti